Да работи за бразилския пазар може да е най-доброто решение, което един разработчик на приложения може да вземе тази година, пише VentureBeat. Инсталиранията на приложения там се повишават с 30% на годишна база, а това е най-големият и най-бързият растеж в целия регион.
Бразилският скок на пазара на смартфоните преживя бум в последните години, като само за 2019 г. той беше 11%. Но това може да е само началото, защото пазарът може да стигне още по-далеч.
През 2019 г. навлизането на смартфоните в Бразилия беше едва 45,6%, значително по-слабо от това в страни като Великобритания, Германия и САЩ, където този дял е около 80%.
Създателите на приложения печелят от младата потребителска база в страната, като правят софтуер, подходящ за местния пазар и насочен към поколението Z, което бързо се насочва към мобилния начин на живот.
Според AppsFlyer 9,1% от потребителите, които инсталират приложения за онлайн търговия, започват да пазаруват през тях, което е над два пъти повече отколкото в други пазари в региона. Категориите, които подкрепят онлайн продажбите, отговарят добре на младата демография на страната – доставки на храни, игри, пазаруване и пътувания.
При средна възраст от само 32 г., продажбите на смартфони в Бразилия сe представят добре, а до 2023 г. около 104 млн. бразилци ще имат телефони.
Явно е, че растежът на Бразилия е подкрепен от по-младото население. 85% от хората между 18 и 34-годишна възраст притежават смартфон, спрямо 32% при хората над 50 г. Когато бразилските младежи станат възрастни, те ще продължат да си купуват нови устройства, докато страната се насочва все повече към мобилните услуги.
Още по-интересното е, че бразилците са активни потребители на приложения, особено когато става дума за такива за пазаруване. Мобилните приходи от продажби надминаха 7,6 млрд. долара и се равняват на 32% от всички плащания за онлайн търговия в Бразилия.
Като се има предвид, че 78% от бразилците твърдят, че предпочитат да купят през приложение вместо през друга платежна опция заради бързината и опростената процедура на този канал, онлайн търговията вероятно ще продължи да расте, докато смартфоните навлизат все повече в страната.
Бразилия бележи стабилен растеж на разходите за мобилни приложения, които се очаква да надминат 4 млрд. долара през 2020 г.