Tencent пусна инструменти, които да помогнат на търговците да изграждат виртуални магазини в нейното особено популярно чат приложение WeChat в Китай. По този начин компанията се изправя срещу най-големите гиганти в продажбите в страната Alibaba и JD.com, пише CNBC.
Компании и търговци ще могат да се регистрират за тест на продукта, който носи името WeChat Minishop.
WeChat е най-популярната китайска чат платформа с над 1 млрд. потребители. То е ключова част от живота във втората по големина икономика в света.
Често WeChat е определяно като суперприложение, защото потребителите могат да резервират полети и да извършват плащания изцяло през него.
Tencent разполагаше и с т.нар. търговски „минипрограми“ или приложения в WeChat.
Но този нов инструмент ще помогне на всеки търговец да създаде минипрограма за електронна търговия вътре в WeChat, като използва инструмент на Tencent, вместо да разчита на скъпи разработчици. Това няма да е централизирана система като JD.com или Taobao на Alibaba, но може да помогне на Tencent да привлече по-малки играчи от другите платформи.
Китайският интернет гигант твърди, че търговците няма да бъдат таксувани за отварянето на виртуален магазин и също така няма да има такси за услугата. Платформите на Alibaba Например разчитат на редица такси, които търговците плащат.
Освен това WeStore ще поддържа стрийминг на живо, който се превърна в популярен начин за пазаруване сред китайските потребители. Това е функция, която конкуренти като Taobao също поддържат.