IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Следващата цел на Amazon - да стане гейминг гигант

Компанията инвестира стотици милиони в новите си игри

21:47 | 03.04.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Getti Images</em></p>

Снимка: Getti Images

Откривайки нов фронт в кампанията си за доминация на дигиталните развлечения, Amazon инвестира стотици милиони долари в превръщането си във водещ създател и дистрибутор на видео игри, пише NY Times.

Интернет гигантът обяви, че има намерение да пусне първата си собствена оригинална игра с голям бюджет – амбициозен научно-фантастичен шутър (shooter), наречен Crucible. Това ще се случи през май, след няколко отлагания заради коронавируса. Същевременно разработва изцяло облачно базирана платформа за игри с кодовото име Project Tempo. Не на последно място компанията работи по нови по-неангажиращи игри, които да пуска в популярната си стрийминг услуга Twitch.

Тези усилия са най-значимата инвестиция на Amazon в оригинално развлечение откакто стана голям продуцент на стрийминг сериали и филми през последното десетилетие. Същевременно Amazon има за цел да изпревари конкуренти като Google и Microsoft, които разшириха своите предложения в областта на видео игрите.

Като доказателство за ангажимента на Amazon към видео игрите и за одобрението от страна на основателя на компанията Джеф Безос, фирмата е дала името Relentless Studios на гейминг операциите си в Сиатъл. Първоначално Безос е обмислял да кръсти компанията си Relentless.com и лично е регистрирал домейна, който все още е свързан с Amazon.

„Голямата идея е да се опитаме да вземем най-доброто от Amazon и да го пренесем в игрите“, коментира Майк Фразини, вицепрезидент на гейминг услугите и студиата на Amazon, който до голяма степен дирижира в каква посока да се развива стратегията за игрите. „Работим от известно време, но е нужен дълъг период за правенето на игри, а ние вкарваме много от практиките на Amazon в разработката на игри“.

Потенциалната печалба: привличането на още милиони хора в екосистемата от услуги на Amazon. През последното десетилетие видеоигрите се превърнаха в най-популярната и привлекателна форма на забавление.

Очаква се геймингът да генерира над 160 млрд. долара приходи през 2020 г., което прави бизнеса над два пъти по-голям от световната музикална индустрия (около 19 млрд. долара) и световния боксофис (около 43 млрд. долара) взети заедно. Сега по-голямата част от света си стои у дома заради пандемията, а видео игрите стават дори още по-популярни.

През май Amazon планира не просто да пусне Crucible, но и New World – друга онлайн игра, която може да се играе от повече хора едновременно. Crucible е разработена от Relentless в Сиатъл, но New World е дело на отделно студио на Amazon в Ървайн, Калифорния, създадено след като компанията придоби Double Helix Games през 2014 г.

Студиото в Ървайн, разработва голяма мултиплейър игра, базирана на франчайза „Властелинтът на пръстените“. Джон Смедли, който е бивш президент на Sony Online Entertainment, през 2017 г. се присъедини към Amazon и започна изграждането на третото вътрешно студио на компанията в Сан Диего. Новият му проект обаче все още не е разкрит.

С тези по-развити онлайн игри, Amazon иска да достигне до най-сериозните играчи, които обичайно са най-взискателните в света.

Ако Crucible и New World постигнат успех, Amazon не само ще изгради бизнес с игри, но ще покаже и потенциала на технологичните си инструменти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Oбичам България
преди 4 години
Трудно. Microsoft сериозно ги удариха в cloud-a. Дори тази година направиха интеграция с Oracle. Google засега имат малък пазарен дял. YouTube вече излъчва турнири на blizzard игри и даже няма stream на Twich. С една дума, големия монополист е под удари на всички фронтове и сега ще се опитва да отвръща на удара в места, където други компании имат традиции? Трудно ще стане ... gamer-ите с пари са ценителите, а преднината на другите в хардуера при конзолите и игрите в платформи като stream и battle net е много голяма. Какво точно ще предложат?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още