Телемедицината, която отдавна е описвана като по-ефективен подход към здравеопазването, най-сетне набира сила.
Хора, които подозират, че имат симптоми на Covid-19, получават инструкции да се самоизолират. Но те също се нуждаят от медицински съвет. Много от тях се обръщат към доставчици на телемедицински решения, които елиминират нуждата да се напуска дома, а предлагат връзка с медицински специалисти по телефон или чрез видео обаждане. За играчите в здравеопазването тези дистанционни консултации са може би по-ефективни (и по-сигурни) от личните посещения, пише Алекс Уеб в коментар за Bloomberg.
От години телемедицината обещава много, но досега не е показвала повечето си възможности. Изведнъж изглежда, че има истински потенциал. Миналата седмица френската фирма Doctolib обяви, че има 18-кратен ръст в броя на видео консултациите за февруари.
Телемедицината от години обещава много, но преди това показваше много малко. Изведнъж изглежда, че има истински потенциал.
Инвеститорите са готови да купуват акции в тази индустрия, в която пазарният лидер Teladoc Health се оценява, че има около 10 млрд. долара годишни приходи в САЩ. Книжата на Teladoc, единственият листнат на борсата играч от сектора, повишиха цената си двойно от началото на годината, докато S&P 500 се потопи с около 30% за същия период.
При 12 млрд. долара пазарна капитализация Teladoc се търгува 16 пъти над прогнозираните приходи от продажби за 2020 г., сочат данни на Bloomberg. Това може да я направи най-високо оценената акция в групата на горещите софтуерни компании, подбрани от анализаторите от Jefferies Дейвид Уайндли и Бен Флокс. Дори компанията за облачни услуги ServiceNow се търгува 10 пъти над очакваните продажби.
Изглежда са налице условия за връзка между инвестиционния капитал и една индустрия, която се нуждае от растеж.
Волатилността на пазарите затруднява прогнозирането на това как Teladoc може да продава акции или дали един от облачните ѝ конкуренти може да набере пари като стане публичен. Компаниите за рисков капитал също се насочват към защитата на сегашните си ресурси, вместо да инвестират в нови. За да се отговори на нарастващото търсене, тези пари вероятно ще са нужни.
Онова, което може да възпре инвеститорите, са въпросите за рентабилността на телемедицинските услуги. Като във всеки нов сектор, предимството на първите може да бъде сринато с времето от конкуренцията. Новите играчи се появяват бързо. През 2018 г. в телемедицински стартъпи са инвестирани 895 млрд. долара, сочат данни на PitchBook.
Въпреки че ръстът на цената на акциите на Teladoc е сравним с този на Tesla, бизнес моделът ѝ наподобява повече този на Uber – по същество това е двупосочен пазар. Основната бариера за влизане са договорите с достатъчно лекари, както и малкият брой пациенти, които да ползват услугата (макар това да не важи с пълна сила в момента).
В технологичния бранш обичайният метод за адресиране на такива проблеми е да налееш пари в тях, а в този случай това може да се случи чрез щедри финансови стимули и за двете страни, така че да се включат.
Нуждата от капитал подчертава оперативните предизвикателства, свързани с Covid-19. Доставчиците все още не успяват да съберат достатъчно лекари, за да отговорят на търсенето, като същевременно се сблъскват и с технически проблеми. Doctolib има предимство, тъй като вече разполага с база от лекари от първоначалния си бизнес с организиране на часовете за прегледи.
Индустрията има възможността да намали натиска върху здравните системи. Въпросът е дали ще успее да преодолее финансовите и оперативните предизвикателства, за да направи съществена промяна при сегашната криза. Това предстои да видим.
преди 4 години Е туй ше е революция в медицината ! Това е бъдещето , купувайте акции сега ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар