Милиони китайци стоят по домовете си заради опасенията за епидемията от коронавирус и се обръщат към мобилните игри, за да не скучаят, предава Ройтерс.
Глобалните сваляния на мобилни игри са скочили с 39% през февруари, а това се дължи в най-голяма степен на Китай, посочва компанията за анализи на приложения, Sensor Tower.
Магазинът за приложения на Apple - App Store, в Китай е записал 62% повишение на свалените игри. Пъзели като "Brain Out" и бойното предложение на Tencent "Honor of Kings" са сред най-предпочитаните в азиатската страна, сочи информация на App Annie.
Играчите са отделили повече време и на "Game for Peace" на Tencent. "Lineage 2" пък оглави класациите за потребителски разходи в Южна Корея.
Коронавирусът, който започна да се разпространява от централния китайски град Ухан в края на миналата година, се пренесе по света и взе над 3000 жертви в глобален мащаб, като най-голямата част от тях са в Китай.
"Геймингът е един от най-печелившите, предвид времето прекарано под карантина", коментира анализаторът на Stephens Джеф Коен.
Той очаква издателят на игри Activision Blizzard да спечели от тази тенденция. В първите три седмици на февруари средните седмични сваляния на приложения са скочили с 80 на сто, в сравнение със средните седмични сваляния за цялата 2019 г., посочват от App Annie.
Като цяло свалянията на мобилни игри са достигнали 4 млрд. в световен мащаб, от 2, 9 млрд. година по-рано. В Азия скокът е с 46% до 1,6 млрд. през февруари според Sensor Tower.