Приложенията за смартфони се превърнаха в истинска мания в Индия през последните години, съобщава Quartz. Между 2016 г. и 2019 г. в страната се наблюдава почти 200% увеличение на броя изтегляния на различни мобилни приложения. В световен мащаб растежът е много по-малък - 45%, сочат данните на аналитичната компания App Annie's State of Mobile 2020, публикувани на 16 януари.
Индийците са изтеглили приложения, свързани с пазаруване на дребно, видео стрийминг и социални медии, наред с всички останали сегменти, показват данните.Между 2018 г. и 2019 г. ръстът на времето, прекарано в приложения за пазаруване, е най-висок в Индия в сравнение с повечето страни, които граничат с Индонезия, се посочва в доклада.
През последните години секторът на електронната търговия в Индия процъфтява. През 2020 г. приходите от електронна търговия в страната се очаква да се увеличат до 120 млрд. долара, от едва 39 млрд. долара през 2017 година.
Приложението на базираната в Сиатъл компания Amazon оглави класацията, заради абсолютния ръст на изтеглянията от 2018 до 2019 в Индия. Конкурентът Flipkart и най-голямото приложение за цифрови плащания в Индия, Paytm, са съответно на второ и трето място по брой изтегляния.
В световен мащаб потребителите са прекарали 50% повече сесии в развлекателни приложения през 2019 г., отколкото през 2017 г., установи App Annie. Индия отчита най-висок ръст в това отношение - близо 80%.
Любовта на страната към стрийминга не е тайна. В действителност най-добрите платформи са на път да детронират телевизията в страната. Индийцитe показват предпочитания и към музикални стрийминг услуги и подкасти.
Конкуренцията в сферата на видео стрийминга доведе до по-доброто потребителско изживяване, което ще стимулира растежа на изтеглянията и използването и приходите и в крайна сметка ще стане причина за партньорства и консолидация, а потребителите ще спечелят от това в дългосрочен план , се отбелязва в доклада на App Annie.
В Индия популярни са не само гиганти като Netflix и Amazon Prime Video, но и локални платформи като Hotstar и JioTV, които също имат много потребители.
Местните приложения, създадени в Индия, за да се използват там, също са повишили популярността си през изминалата година.
Индийският пазар на онлайн услуги е оценен на 62 млн. долара, според неотдавнашен доклад на KPMG и Google. „Локалните онлайн услуги са един от най-показателните случаи (в интернет пространството) за диференциране на цените, тъй като няколко клиентски групи имат висока готовност да плащат за първокласна услуга“, отбелязва компанията за консултанстки услуги RedSeer през май 2019 г. „По този начин индустрията изглежда като едно от най-добрите места за привличане на приходи и евентуално растеж на рентабилността в бъдеще“, допълват от компанията.