Slack, която е под натиск да покаже растеж, докато цената на акциите ѝ спада, обяви, че броят на дневно активните ѝ потребители е скочил с 37 на сто спрямо година по-рано, пише CNBC.
Създателят на най-популярното чат приложение за работа заяви, че над 12 млн. души са използвали продукта му на дневна база през септември, от малко над 10 млн. през тримесечието, завършило на 31 януари – най-скорошните данни, които компанията разкри. В резултат от новината стойността на книжата на Slack се повиши с 2 на сто по време на следборсовата търговия.
Slack дебютира на публичния пазар през юни, като избра необичайния път на директното листване вместо традиционното първично публично предлагане.
През септември компанията даде по-слаба от очакваното прогноза за резултатите си за първото тримесечие откакто е публична.
Ръстът на броя потребители може да помогне за подобряване на имиджа за Slack, за чиято експанзия се смята, че е ограничавана от Microsoft – най-високо оценената публична компания в света. През юли Microsoft заяви, че приложението ѝ за комуникация Teams има над 13 млн. активни потребители дневно.
Главният изпълнителен директор на Slack Стюарт Бътърфилд е скептичен за това как Microsoft определя броя на хората, които използват Teams.
“Те не сравняват същите неща, когато говорят за дневно активни потребители“, коментира Бътърфилд в интервю за CNBC. Той твърди, че хората, които някога са ползвали Skype for Business, за да правят гласови и видео разговори, са били прехвърлени в Teams.
Бътърфилд не е единствен.
В бележка до клиентите си миналата седмица анализаторите на DA Davidson Риши Джалурия и Хана Рудоф посочват “засилената конкурентност“ на Microsoft, но твърдят, че подозират, че дневният брой потребители на Teams включва случаи, в които приложението Teams се зарежда автоматично при стартиране на компютъра.
Говорител на Microsoft е пояснил как се изчисляват данните.
„За да бъде отчетено активното ползване, потребителят трябва да извърши действия в приложението“, коментира говорителят на компанията.
Slack отчита 6 млн. плащащи абонати. Потребителите, които си плащат, са активни в приложението средно по 90 минути на ден и са свързани с него по над девет часа дневно. Компанията твърди, че всяка седмица потребителите извършват по 5 млрд. действия, като изпращането на съобщения или качването на файлове.