Първоначалният прием на новите версии на класическите видео игри ще подсилят ръста на цената на акциите на Activision Blizzard Inc, докато новите заглавия на ключови франчайзи също ще подкрепят перспективите на компанията, пише американският финансов вестник Barron's.
Медията заяви, че излезлият миналия понеделник World of Warcraft Classic, ново издание на първата версия на онлайн ролевата игра, която беше изключително популярна през в началото на хилядолетието, е предизвикало оживление в света на видео игрите.
Barron’s цитира доклади за изчакване с часове, за да се влезе в играта, и цитира Blizzard Entertainment, дъщерно дружество на Activision, което пояснява, че World of Warcraft Classic е поставил рекорд за едновременни зрители на старта си в Twitch, платформа, която хоства стрийминг на живо на геймърите, които играят, които хората могат да ги гледат.
„Бизнес моделът за World of Warcraft е изключително печеливш, като абонаментът струва 15 долара на месец. Ако World of Warcraft Classic успее да привлече по няколко милиона нови абонати за няколко тримесечия, това би увеличило значително печалбите на компанията“, пояснява Barron’s.
Activision Blizzard не е коментирала темата.
Базираният в Санта Моника, Калифорния, производител на видеоигри, който има пазарна капитализация от 38,8 милиарда долара според данни на Eikon на Refinitiv, прекара трудни няколко месеца, затруднен от интензивната конкуренция.
Цената на акциите му се понижи наполовина между октомври и средата на февруари, когато обяви слаби целогодишни резултати за 2018 г. и съкращението на 800 работни места. Главният финансов директор на компанията също така предупреди по това време, че 2019 г. ще бъде преходна година, като се планират няколко сериозни издания.
Въпреки това, след като се търгуваше стабилно оттогава, цената на акциите се повиши с 6,9 процента миналата седмица до 50,60 долара. Barron’s твърди, че през 2019 г. игрите вероятно ще се справят по-добре от очакваното и инерцията през следващата година „вероятно ще донесе още много тласък“ за Activision.
Barron’s също така отбеляза положителните отзиви за неотдавнашната първа публична демонстрация за последната игра на Activision от поредицата Call of Duty, което също би подобрило перспективите на компанията.
Играта е една от най-популярните серии в гейминг индустрията, откакто дебютира през 2007 година.