Компанията за киберсигурност Avast заяви, че търсенето на продуктите ѝ, които защитават данните на потребителите, като VPN и AntiTrack, ще подкрепят растежа на приходите ѝ през годината до горната част от прогнозирания диапазон, след 9% ръст за първата половина на годината, предава Ройтерс.
Листнатата в Лондон Avast, която разви своя „freemium” модел, в който предлага основна версия на антивирусния си софтуер, а след това продава допълнителни услуги, твърди, че клиентите са все по-наясно с рисковете онлайн.
„AntiTrack помага на потребителите да спрат следенето както от рекламодателите, така и от онези, които събират данни“, коментира главният изпълнителен директор Ондей Влчек в интервю. „Продуктът затруднява рекламодателите и другите, които искат да ви следят в интернет“.
Освен това Avast се радва на голямо търсене на своя силно защитен браузър, допълва директорът. Броят на активните потребители е нараснал до около 40 млн. души. Компанията монетизира браузъра, генерирайки приходи от търсачката и от реклама.
Книжата на базираната в Прага Avast, която стана публична през май 2018 г., повишиха стойността си до нов връх от 322 пенса преди старта на търговията днес, след обявяването на финансовия отчет.
Компанията отчете 9,2% ръст на коригираните приходи за първото полугодие до 421,7 млн. долара, над консенсусната прогноза на анализаторите за 414 млн. долара.
Коригираната основна печалба е нараснала с 6,5% до 236,5 млн. долара, надминавайки прогнозата за 229 млн. долара.
Цената на акциите на компаниите за киберсигурност бяха подкрепени от придобиването на бизнеса с корпоративни решения на производителя на антивирусен софтуер Symantec от Broadcom този месец.
По думите на Влчек Avast също се оглежда за възможности за сделки.
„Постоянно търсим възможности“, коментира той. „Но няма нищо предстоящо“.