Американският технологичен гигант Apple стартира програма в Шанхай, която има за цел да помогне на китайските разработчици да създават приложения. Това е част от усилията на производителя на iPhone да изгради бизнеса си с услуги на един от най-ключовите чуждестранни пазари за компанията, предава Ройтерс.
Програмата, или акселераторът, ще включва лекции, уъркшопи и други редовно провеждани инициативи за разработчици, обяви компанията. Повече от 2,5 млн. разработчици за платформите на Apple са от региона, включващ Китай, Тайван, Хонконг и Макао.
Програмата започва в момент, в който продажбите на iPhone в Китай и по-света се забавят, а главният изпълнителен директор Тим Кук говори за бизнеса с услуги в страната с големи очаквания. Този бизнес генерира приходи от приложения, медийно съдържание и друг софтуер.
Вчера компанията за проучвания Evercore ISI заяви, че приходите на Apple от услуги вероятно са нараснали през тримесечието, което завърши през юни, подпомогнати отчасти от растежа в Китай.
Apple стартира подобен акселератор в Бангалор, Индия, през 2017 г. Както индийският, така и китайският пазар са доминирани от компании, които правят базирани на Android устройства, като Xiaomi и Samsung Electronics.
За да се справи с конкуренцията, Apple стартира няколко финансови схеми по-рано тази година, така че iPhone да стане по-достъпен за китайските потребители. Местните търговци на електроника на дребно също намалиха цените на някои модели iPhone.
Освен че се бори със забавянето на продажбите, Apple е приклещена и от търговската война между Вашингтон и Пекин.
Според японското издание Nikkei Apple е помолила доставчиците си да оценят размера на разходите за потенциално преместване на производствения капацитет извън Китай. Foxconn, основен поддоставчик на Apple, твърди, че е готова да премести производството на Apple извън Китай.