Американската технологична компания Apple публично защити своя магазин за приложения App Store от нарастващите критики за начина, по който се отнася към конкурентите си. За целта Apple пусна публикация в блога си с насоки и детайли за функциите на магазина, предава Ройтерс.
Компании като лидера в музикалния стрийминг Spotify Technology критикуваха практиките на производителя на iPhone, описвайки поведението му като антиконкурентно. Те изпратиха жалба до антитръстовите регулатори на Европейския съюз (ЕС).
В центъра на жалбата на Spotify стои 30-процентната такса, която Apple прибира от базираните на съдържание доставчици за използването на системата на Apple за покупки вътре в приложенията (IAP).
В секция, наречена “Принципи и практики”, Apple защити своите действия, посочвайки, че разработчиците решават колко искат да таксуват.
“Ние получаваме само комисионна от разработчиците, когато един дигитален продукт или услуга е получена през приложението”, допълва компанията. “Освен това държим на качеството пред количеството и на доверените трансакции. Ето защо, макар други магазини да имат повече потребители и повече свалени приложения, App Store печели повече за разработчиците. Нашите потребители имат доверие в Apple, а това доверие е ключово за честната ни работа, за конкурентността при дистрибуцията на приложенията”.
Публикацията, която беше направена малко преди годишната конференция на разработчиците на Apple в Силициевата долина следващата седмица, приветства конкуренцията.
“Вярваме, че конкуренцията прави всичко по-добро и резултатите са най-добрите приложения за нашите потребители”, коментира Apple.
По-рано този месец Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за антитръстово дело, обвиняващо Apple, че принуждава потребителите да плащат твърде много за софтуерни приложения за iPhone, отново свързано с 30% комисионна при покупки.
Базираната в Купертино, Калифорния, компания заяви, че предоставя честен пазар за 20 млн. разработчици в своята Apple Developer Program.