Синхронизирана в реално време игра с добавена реалност демонстрира компанията разработчик на Pokemon Go – Niantic. Тя вече работи по такъв проект с кодово име „Neon”, стана ясно на Световния мобилен конгрес в Барселона.
По думите на главния изпълнителен директор на компанията Джон Ханке сегашната технология за добавена реалност не позволява нещо подобно заради по-бавните процеси, но целта на Niantic е да предложи преживяване, в което случващото се да се споделя директно с другите играчи, без забавяне.
„Всичко това ще стане факт благодарение на 5G мрежите“, коментира Ханке.
„Намираме се в зората на нещо много важно. Много от преживяванията ни във физическия свят ще се пренесат в дигиталния“, категоричен е той. „Да, има голяма еуфория, но подобна промяна в парадигмата виждаме веднъж на десетилетие или веднъж на няколко десетилетия. Вълнуваме се, че сме част от тази промяна“.
В рамките на събитията, на които Niantic събира на едно място множество хора, за да се социализират и да играят игри заедно, мрежите често се претоварват. Бъдещето обаче обещава друго, твърди Ханке.
„Събитията ни са като рок концерти, на които хората използват телефоните си, за да играят заедно. Понякога притискаме 4G мрежата до абсолютния ѝ лимит, а понякога го надскачаме“, твърди той.
Ханке подчерта, че ако при 4G мрежите се предлагат около 1000 канала за връзка едновременно на квадратен километър, то при 5G те ще са 1 милион, а това ще даде нови възможности на гейминг индустрията, в частност за подобни преживявания от типа на тези, които ни предлага Pokemon Go.
„За бъдещото развлечение по този начин се нуждаем от по-добри мрежи“, коментира Ханке.
Новият проект за синхронизирана игра с добавена реалност е изградена изцяло на платформата Niantic Real World, която стъпва на четири основи – геймплей, социализиране, картографиране и добавена реалност, уточни Ханке.
Той напомни, че тази година можем да очакваме новото заглавие на Niantic, създадено на нея – Harry Potter: Wizards Unite.