Винаги е имало разлика между това колко печели App Store на Apple и колко печели Google Play. Но през третото тримесечие на 2018 г. разликата се е увеличила значително – вероятно до най-големия си размер до момента, пише Tech Crunch.
Според нов доклад на Sensor Tower App Store е спечелил с близо 93% повече от Google Play през въпросния период. Това е най-голямата разлика от поне 2014 г., когато Sensor Tower е започнала да следи данните на Google Play.
Sensor Tower твърди, че около 66% от общите приходи за 18,2 млрд. долара от мобилни приложения, генерирани през третото тримесечие на 2018 г., са дошли от App Store на Apple. Той е събрал 12 млрд. долара през периода, с 23,3% повече от сумата от 9,7 млрд. долара, които генерира през същия период миналата година.
Междувременно Google Play е спечелил 6,2 млрд. долара през тримесечието, с 21,5% повече спрямо третото тримесечието на 2017 г., когато сумата достигна 5,1 млрд. долара.
На база на класацията на най-печелившите приложения в двата магазина абонаментите продължават да насърчават растежа на приходите.
Netflix остава най-печелившото приложение извън сегмента на игрите за трето поредно тримесечие, събирайки около 243,7 млн. долара и в двете платформи. Tinder и Tencent Video остават съответно на второ и трето място.
Разходите за мобилни игри също са дали тласък на растежа на приходите. Въпросните разходи са се увеличили с 14,9% на годишна база през тримесечието, достигайки 13,8 млрд. долара. В действителност те са донесли 76 на сто от всички приходи от приложения в двете платформи през тримесечието. 8,5 млрд. долара са генерирани от App Store, а 5,3 млрд. долара – от Google Play.
От гледна точка на свалянията на приложения Google Play все още е крачка напред заради широкото ползване на по-евтини устройства с Android на развиващите се пазари, сочи докладът. Инсталациите на приложения са нараснали с 10,9% и в двата онлайн магазина, достигайки 27,1 млрд. долара, или с 24,4% повече спрямо третото тримесечие на 2017 г.