Още през февруари Wall Street Journal писа, че Apple Music е на път да изпревари Spotify по брой на плащащите абонати в САЩ. Пет месеца по-късно това изглежда се случва, пише Stereogum.
Позовавайки се на подробен доклад на базиран в САЩ „основен дистрибутор“ на музика, Digital Music News твърди, че Apple и Spotify са вече рамо до рамо в надпреварата, като и двете имат по над 20 млн. абонати в САЩ, a Apple има леко предимство за първи път.
Това прави Apple Music най-популярната стрийминг услуга по заявка в САЩ.
Сателитното радио SiriusXM, което обаче не предлага определени песни по заявка, изпреварва Apple и Spotify със своите 33 млн. плащащи абонати.
Темпът на растеж на Apple Music също е по-висок от този на Spotify, като се очаква Apple да увеличи преднината си през следващите месеци.
Освен това данните сочат, че Apple се радва на по-голяма ангажираност от страна на потребителите и печели повече пари от абонамент заради своите по-ограничени опции за намаления.
Според източника в глобален план Apple има 45 млн. абонати, с 5-10 млн. допълнително, които тестват безплатно услугата. Spotify все още е по-голяма – със 70 млн. плащащи абонати в световен мащаб и 160 млн. потребители общо, ако броим ползващите безплатните ѝ услуги.