Книжата на японската технологична компания Nintendo повишиха стойността си с близо 5% в Токио заради очакванията хитовата мобилна игра “Pokemon Go” да бъде пусната в Китай – най-големият пазар на игри в света, предава Bloomberg.
Niantic, разработчикът на „Pokemon Go”, “със сигурност има намерение да пусне нашите игри в Китай“, коментира основателят на компанията Джон Ханке пред Financial Times на 2 януари.
Пускането на играта в континенталната част на Китай вероятно ще насърчи приходите и ще зарадва акционерите. През последното тримесечие базираната в Киото компания генерира 3,1 млрд. йени (27 млн. долара) приходи, предимно благодарение на „Pokemon Go”.
Партньорството с местна компания като NetEase ще проправи пътя към пускането на играта в континентален Китай, но все още има известни проблеми, които трябва да се преодолеят. Игрите в Китай обикновено трябва да се регистрират пред правителството, а “Pokemon Go” използва данни, доставяни от Google – компания, чиито услуги в по-голямата си част са блокирани в страната.
Ханке не споменава кога се очаква премиерата в азиатската страна. Nintendo е отказала да коментира потенциална дата.
Китайският пазар на игри достигна обема от 32,5 млрд. долара през 2017 г., в сравнение с 25,4 млрд. долара за вторите в класацията – Съединените американски щати. Трета в списъка е Япония с 14 млрд. долара, сочат данни на компанията за проучвания Newzoo.