Компанията за споделени пътувания Lyft надделява все повече над конкурента си Uber Technologies и се очаква да спечели по-голям пазарен дял в САЩ, сочи документ на частен инвеститор на Lyft, видян от Bloomberg.
Основен инвеститор в компанията прогнозира, че Lyft ще повиши дела на бизнеса си за споделено пътуване в САЩ с 61% до края на годината, получавайки около една трета дял от пазара. Възходът се случва, след като репутацията на пазарния лидер Uber бе ударена от серия от скандали, довели до оставката на главния изпълнителен директор през юни.
Прогнозите в документа описват компания, която печели от погрешните стъпки и сътресенията в мениджмънта, които са отвлекли вниманието на Uber през по-голямата част от годината. Lyft не само печели повече пазарен дял, но и повишава продажбите си и се доближава все повече до рентабилност. Въпреки това Lyft търси допълнително финансиране и повишава разходите си, което прави малко вероятно изравняването на баланса толкова бързо, колкото се прогнозира в документа, коментират запознати източници.
Според документа очакванията са Lyft да излезе от червената зона за пръв път следващата година. Очаква се печалбата на базираната в Сан Франциско компания след данъците и лихвите да се повиши до 500 млн. долара през 2019 г. и 1 млрд. долара през 2020 г. Lyft обаче харчи по-бързо от очакваното, за да се възползва от по-слабата позиция на Uber и твърди, че няма да излезе на печалба преди края на следващата година, коментират източници, поискали анонимност заради конфиденциалност на информацията.
Тази година Lyft е напът да постигне нетни приходи за 1,5 млрд. долара и загуби за 400 млн. долара, се посочва в документа, изготвен в края на второто тримесечие. Оттогава насам обаче Lyft е похарчила сериозна сума за маркетинг кампания в САЩ. Инвеститорите сега очакват загубите да са около 600 млн. долара през 2017 г., казват двама източници.
Преди кризата в Uber тази година делът на Lyft в САЩ – единствената страна, в която оперира, е бил под 15%, показва документът. Тези оценки включват финансова информация за части от бизнеса на Uber, например доставката на храни, който Lyft няма, сочи запознат източник. Без тези продажби пазарният дял на Lyft за 2016 г. се е доближавал до 20%, допълва той.
Данните за пазарния дял в САЩ на Uber показват, че в началото на годината той е бил около 80%. Сега се смята, че делът е спаднал до 70%, казва друг източник.