Българският бизнес припознава все повече новите технологии, като възможност за развитие на бизнеса си. В това число влиза и фирмата за доставка на храни BGmenu, която стартира собствен чатбот, който да ѝ помогне да оптимизира поръчките си. Това разкри в технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV Bulgaria главният изпълнителен директор на BGmenu Зорница Чугреева
По думите ѝ чатботът е нов канал за поръчка, които е насочен предимно към хората, които използват мобилни телефони, но не желаят да си инсталират мобилното приложение на BGmenu.
Благодарение на технологиите, които интегрира, фирмата има възможност да анализира повече данни за своите потребители, така че да подобрява цялостното им преживяване при използване услугите на компанията.
Според Чугреева размерът на инвестицията в чатбот силно зависи от бизнес модела на компанията, която е решила да го интегрира.
„Един обикновен чатбот може да струва 2000-3000 лева, но инвестицията може да достигне и десетки хиляди евро. В нашия случай услугата е доста комплексна и може да работи в три посоки“, посочва изпълнителният директор.
В крайна сметка от BGmenu залагат на една от трите възможности – стартирането на поръчка през чатбота. Той допълва другите възможности за извършване на поръчки, които вече са добре познати на клиентите.
Процесът по създаване и интеграция на чатбота обаче не се оказва толкова лек. Първоначално предвиденият срок за изпълнение на проекта в крайна сметка е удължен и става двойно по-голям, тъй като компанията се сблъсква с доста предизвикателства поради спецификата на услугата.
„Чатботът за нас е нов канал за поръчка и нов канал за комуникация. Нямаме опит в това нещо, ето защо решихме да работим с външна компания“, твърди Чугреева, допълвайки, че BGmenu се е спряла на стартъп, който вече има опит в областта.