Поне 60 са по-големите компании в България, които са активни в гейминг индустрията и произвеждат игри, въпреки че няма официални данни за това, каза в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Габриел Добрев, съосновател и главен изпълнителен директор на Haemimont Games.
„Именно това искаме да променим с GameDevs – да съберем информация за цялата индустрия и да направим нещо като нейна визитка - колко хора се занимават с това, колко компании са...“, каза още Добрев.
По думите му именно това е един от правилните пътища за развитието на България, защото де факто няма никакво ограничение за растежа, „имаме потенциала да растем, колкото имаме сили".
Според Добрев всъщност за този бранш е нужен само човешкия капитал, който в България не липсва. „Кадрите в тази индустрия се създават от процеса. Колкото повече компании се занимават с това, толкова повече хора намират място и започват да работят в тях и се развиват в тази посока. В България има достатъчно хора, които поне имат желание да се занимават с тази дейност“, поясни още основателят на компанията, производител на хитовата игра Tzar: The Burden of the Crown. По думите му и разликата в заплатите в бранша между България и Запада не е особено голяма.
Добрев коментира и българския пазар, който почти липсва заради сериозно изразения проблем с пиратството. По думите му никоя компания не може да намери реализация само на нашия пазар, но обикновено игрите се правят за глобалните пазари, а за малките, сред които и българския, дори не се превеждат.
„Но игрите имат леко магичен компонент. Целта не е играта да отговаря на определени специфики, а трябва да е забавна. За съжаление, никой не може да каже какво трябва да се направи, за да бъде една игра забавна. Затова не става дума за чист аутсорсинг и в игрите няма такова нещо като чист аутсорсинг. Основната идея и логика няма как да бъдат формализирани и аутсорснати. По-скоро говорим за създаване на екипи, които имат идея как се правят игри, какво ги прави забавни и могат да се справят с тази задача, което е абсолютно нетривиален процес“, поясни още Добрев.
Той е на мнение, че и вторият опит за налагане на виртуалната реалност- този от последните няколко години, няма да е успешен. Но въпреки това е оптимист, че тази технология ще пробие и именно игрите ще са първите, които ще я наложат.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 7 години поизхвърли съ ... чак 20 години, точно 4 докато излезе делта форс :) пък и Волфенщайн 3Д беше преди дуум :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Одавна не бях влизал тук. Преди коментираха умни хора, после почна да има умни хора и kpeтeни, после умните хора почнаха да коментират все по-рядко, сега като гледам.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това че е сделал 1 игра е добре, останалото е плява - както вече казах.И Джон Ромеро направи Дуум навремето, ама после 20 години беше на върха на 3Д шутърите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години да не говорим че и в Силикон вали много игри не се правят ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години тук се излагаш :):) доста добре сме позиционирани в тази индустрия .. право говори ФНМ, уважавай човека щото наистина направи добра игра на световно ниво отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Отнасяй се с уважение бе. Този човек създаде преди години игра, която имаше голям успех по света. А ти нещо градивно направил ли си досега или само мрънкаш и хейтваш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Поредния смехурко, сметнал че България е конкурент на Силикон Вали :)А не бе, въобще няма разликимежду самоуки програмистчета със заплатки до $25-30хил годишно бруто и ония от американските университети със $120-200хил. Направо си е същото... отговор Сигнализирай за неуместен коментар