Потребителите на умните колонки Echo на Amazon скоро ще чуват и реклами, докато дигиталният асистент Alexa им съобщава новините или пуска музика. Това ще се случва благодарение на нова платформа, наречена Sponsored Messages (Спонсорирани съобщения), пише Business Insider.
За целта Amazon работи с VoiceLabs, компания, с която си партнира, за да позволи на разработчици от трети страни да развиват уменията на гласовия асистент. Сега общата работа ще е свързана с имплементирането на 6- до 15-секундни реклами.
Приходите от тези реклами ще отиват директно към въпросните разработчици, но Amazon ще може да използва тази възможност, за да провери дали потребителите на Alexa са отворени към реклами в платформата. А след това ще ги вгради в общите умения на асистента.
Рекламите в Alexa могат да бъдат крачка напред в диверсифицирането на стратегията за монетизация на Amazon.
Всичко това може да даде на Alexa нов източник на приходи. Потенциалните ползи от подобна стратегия могат да бъдат огромни. Прогнозата на BI Intelligence е, че 9 млн. американски домакинства в момента имат поне едно устройство Echo, а 16,5 млн. ще имат поне едно до 2022 г.
Рекламите може да са достъпни в новото Echo Show. То беше представено в началото на миналата седмица. Устройството има 7-инчов сензорен екран и е първото устройство от продуктовата линия на Echo с подобна функция.
Рекламите могат да развалят потребителското преживяване, но е малко вероятно да повлияят негативно на конкурентната позиция на Amazon.
Откакто беше пуснат през миналата пролет, Google Home е основният конкурент на продуктите Echo. Въпреки че в момента няма спонсорирани реклами, устройството вероятно ще пуска такива в бъдеще, особено като се има предвид, че Alphabet, компанията майка на Google, генерира по-голяма част от приходите си от реклама.