Световното потребление на приложения на медийни стрийминг услуги е достигнало 15 млрд. часа през 2016 г., което представлява увеличение от над 2,5 пъти от 2014 г. насам, твърди Николас Бераудо, управляващ директор на App Annie за Европа, Близкия изток и Африка.
„С близо 5 млрд. сваляния и около 900 млн. долара приходи по света през 2016 г. от категориите за забавление в магазините Google Play и iOS App Store, данните на App Annie показват, че всичко това се отплаща много на онези, които навлизат директно в категориите приложения, свързани с медии и видео“, коментира още той.
Според Бераудо картината в Европа е интересна – Франция, Германия и Великобритания се радват на значително увеличение на ползваните данни за потреблението на видео стрийминг приложения. Само потреблението в Германия се е увеличило над два пъти, като по този показател страната запазва водещата си позиция, изпреварвайки Франция и Великобритания. И в трите страни пък се наблюдава увеличение на средното време, което човек прекарва в такъв тип приложения.
Фактът, че Amazon и Netflix взеха общо четири статуетки „Оскар“, показва, че развитието на мобилните услуги трансформира медийната индустрия.
„То напълно промени начина, по който публиката потребява съдържание“, посочва Браудо.
По думите му всичко това е позволило навлизането на все повече играчи на пазара, позволявайки на младите компании да застанат редом до стрийминг гигантите.
Следете всичко по-важно от конгреса в Барселона от специалния ни пратеник Елена Кирилова тук.