IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Goldman Sachs: Приходите на Snap ще стигнат 2 млрд. долара през 2018 г.

От началото на седмицата компанията започва да продава своите очила Spectacles и в сайта си за територията на САЩ

11:06 | 22.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Goldman Sachs, една от водещите банки посредници по време на първичното публично предлагане на Snap, изчислява, че приходите на социално-медийната компания може да минат 2 млрд. долара през 2018 г. Сумата е почти пет пъти по-голяма от приходите от миналата година, предава Business Insider, цитирайки свой източник. Данните са от презентация на служители на банката, които преговарят с потенциални инвеститори, казва източникът.

През тази седмица Snap стартира срещите с инвеститорите по време на своето роудшоу и ключовият въпрос е доколко компанията, чието приложение Snapchat е известно със своите самоизтриващи се снимки, може да разраства своята потребителска база. Goldman изчислява, че компанията може да се похвали през 2018 г. с 221 активни потребители дневно. За сравнение, техният брой бе 158 млн. в края на миналата година. 

Подобен ръст, от над 40% за две години, би маркирал ново забавяне в разширяването на потребителската база. През четвъртото тримесечие на 2016 г. например Snap е добавил с 48% повече потребители, отколкото година по-рано. Това би бил и най-ниският темп на растеж за всяко едно от 12-те тримесечия, за които има данни.

Goldman е сред банките, които се опитват да продадат сделката на инвеститорите, така че трябва да се има предвид и това, когато се анализират предоставените от нея данни. Но все пак прогнозата за приходите е сходна на тази на други анализатори, сред които Джеймс Кордуел от Atlantic Equities, чиято оценка за акциите е „неутрална“.

Очаква се IPO-то да бъде едно от най-големите технологични предлагания през тази година, като самата Snap се оцени на 22 млрд. долара и иска да набере на борсата 3,2 млрд. долара. В момента мениджъри на стартъпа са на роудшоу в САЩ и Европа.

От началото на седмицата пък компанията започва да продава своите очила Spectacles и в сайта си. Всеки в САЩ може да поръча очилата за 130 долара, които записват 10-секундно видео и се свързват с приложението Snapchat.

Snap направи голям удар с неочаквания дебют на очилата си през миналата есен. Продуктът събра дълги опашки по време на седмиците преди празниците, а предприемчиви продавачи започнаха да ги предлагат в онлайн магазините за хиляди долари. Оттогава търсенето се забави, а сега Snap вероятно се чувства уверена, че може най-накрая да изпълнява и онлайн поръчки.

Очилата представляват първите хардуерни усилия на Snap да се преобрази и като компания за „камери" на фона на предстоящото публично предлагане през март. В документите си до регулаторите стартъпът заявява, че планира „значително да разшири предлагането на очилата си", въпреки че продуктът „не е реализирал досега значителни приходи".

Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още