“Super Mario Run”, първото напълно самостоятелно навлизане на Nintendo в света на мобилните игри, може да се сблъска с известни проблеми с растежа, пише Bloomberg.
Играта се нареди на челно място в класациите по брой сваляния в 68 страни, но беше най-печеливша само в 14, сочат данни на компанията за проучвания SensorTower. Акциите на Nintendo приключиха търговията в Токио с понижение от 4,24%, изтривайки почти 2 млрд. долара (1,9 млрд. евро) пазарна капитализация. Партньорът на Nintendo – DeNA, който ѝ помогна да разработи играта, също отбеляза спад в цената на книжата си – с 6,8%.
Играта, която включва един от най-емблематичните герои на компанията, може да се играе напълно безплатно първите три нива, но ако искате да отключите останалите 21, трябва да платите 9,99 долара. По това “Super Mario Run” се отличава от най-печелившите игри в света, които са безплатни за игра, но насърчават потребителите да купуват отделни елементи вътре в тях. „Super Mario Run” се появи късно в четвъртък, като не се очаква потребителите да започнат да плащат, докато не завършат първите три нива.
"Поставянето на фиксирана цена означава, че печалбата ще бъде ограничена, защото мобилните игри печелят много от безплатни функции“, твърди Томоаки Кавазаки, анализатор на Iwai Cosmo Securities. “И все пак слабите приходи, особено в Япония, може би се дължат на факта, че играта е пусната само преди няколко часа“.
В първите 12 часа след пускането на „Super Mario Run” тя достигна номер едно по приходи в САЩ и 27-о място в Япония. Япония и САЩ са вторият и третият по големина пазари на мобилни приложения според компанията за проучвания Newzoo.
"Няма да се изненадам, ако играчите изберат да видят първо доколко ще им харесат тези първи три нива, преди да вземат решение да платят 10 долара“, коментира Ранди Нелсън, ръководител мобилни проучвания SensorTower.
Премиерата на играта е първият голям тест за японския разработчик на игри след години, в които той упорито избягваше пазара на мобилни приложения. Въпреки че Nintendo подсказа колко голям потенциал може да има, благодарение на успеха на „Pokemon Go” по-рано тази година, играта беше само отчасти нейна разработка. „Super Mario Run” обаче е създадена предимно от Nintendo, с малка помощ от партньора DeNA.
До момента най-печелившата игра с героя Супер Марио е пуснатата през 1985 г. - Super Mario Bros., която се радва на 40,24 млн. долара приходи по данни на Statista.
Ключовият въпрос сега е как ще се представи „Super Mario Run” в сравнение с “Pokemon Go”, която достигна над 500 млн. сваляния и се превърна в истински феномен по-рано тази година. „Pokemon Go” също така генерира 600 млн. долара в първите си три месеца според App Annie, като накара потребителите да купуват виртуални елементи от играта, за да могат да събират по-бързо покемони.
Атул Гоял от Jefferies Group очаква, че „Super Mario Run” ще отбележи 500 млн. сваляния до края на март, като 10% от потребителите ще платят за пълната версия. „Докато пазарът започне да разбира по-добре важността на тези стратегически ходове, прогнозите за печалбата ще се насочват нагоре“, пише той в доклад.
И все пак на фона на еуфорията някои вече откриват проблеми. Анализаторът на Macquarie Securities Дейвид Гибсън е притеснен, че цената от 10 долара за пълната версия може да е прекалено агресивен ход, особено за потребителите в развиващите се страни.
Засега първоначалният списък с места, на които „Super Mario Run” е достъпна, не включва Китай. Страната носи около една четвърт от всички приходи от приложения според Newzoo. Решението за пускането на играта първо на устройствата на Apple носи риск от отчуждаването на играчите, които ползват Android. С тази операционна система са около две трети от всичките 2,3 млрд. смартфона в света. Версията за Android ще бъде пусната през 2017 г., обяви Nintendo, но така и не уточни на коя дата.
Какво още може да очакваме за японските акции вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!