Акциите на Nintendo завършиха борсовата сесия в четвъртък с понижение в цената, докато инвеститорите отправят поглед към пускането на новата ѝ игра за iOS - “Super Mario Run”. Излизането на софтуера е смятано за рискован, но ключов ход за японската компания, пише CNBC.
Книжата на компанията понижиха стойността си 1,43% до 27 575 йени (239,8 долара) за брой по време на борсовата сесия.
„Super Mario Run” излиза по целия свят днес и е безплатна за сваляне, но потребителите трябва да платят 9,99 долара, за да отключат цялата игра. Прогнозите са за приходи от над 71 млн. долара от цял свят само за първия месец, което е под половината от постигнатото от „Pokemon Go” за същия период според компанията за проучвания SensorTower.
Пускането на играта е рискован ход за Nintendo, тъй като тя се предлага на премиум цена. Повечето мобилни игри днес са безплатни за сваляне и работят по модел за предлагане за закупуване на различни елементи вътре в играта, благодарение на които генерират приходи.
Анализаторът на SMBC Nikko Securities Ейджи Маеда очаква, че играта ще генерира между 150 и 200 млн. сваляния от днес до края на март 2017 г., като около 15-20% от играчите ще платят въпросните 9,99 долара. Анализаторите твърдят, че това означава 30 до 40 млрд. йени приходи между декември и края на март.
Но ако „Super Mario Run” се провали и не отговори на очакванията за брой потребители, които плащат, акциите на компанията ще загубят от стойността си, допълва Маеда.
Ключовият фактор - носталгията
Навлизането на Nintendo на пазара на мобилни игри по-рано тази година се доказа като успешен ход до момента. Нейното приложение "Miitomo" се представи добре, а разработената от Niantic "Pokemon Go", в която Nintendo има дял, доби световна популярност. „Super Mario Run” е разработена от Nintendo и DeNA, което ще даде възможност на Nintendo да генерира повече приходи от играта.
Анализаторите се фокусират предимно върху цената от 9,99 долара, за да видят дали потребителите са готови да похарчат толкова пари, а други смятат, че с толкова силен бранд технологичният гигант ще успее да превърне “Super Mario Run” в истински успех.
„Факторът носталгия играе ключова роля тук, тъй като цяло поколение играчи най-сетне може да играе игрите от детството си на телефон, две седмици преди коледните празници“, коментира главният изпълнителен директор на SuperData Research Йост ван Дрюнен.
Nintendo Switch
Друга причина „Super Mario Run” да е толкова важна за Nintendo е ефектът, който може да окаже върху бизнеса ѝ с конзоли. Ако мобилната игра се представи добре, това може да има добър ефект върху компанията, което да ѝ помогне с продажбите на конзолата Nintendo Switch през следващата година.
"Бизнесът с конзоли е много по-важен от този с мобилните игри за Nintendo”, твърди Маеда.