Акциите на Nintendo достигнаха най-високата си стойност от повече от четири месеца, след като компанията започна да рекламира предстоящата си мобилна игра Super Mario Run. Книжата поскъпнаха, след като стана ясно, че компанията дава шанс на феновете да тестват играта в магазините на Apple преди официалната ѝ премиера на 15 декември, пише Bloomberg.
Цената на акциите отбеляза ръст от 3,7% в средата на деня в Токио, а това е най-големият скок от 19 юли тази година.
За разлика от Pokemon Go, която беше създадена от базираната в Сан Франциско Niantic, Super Mario Run е 100% разработка на Nintendo. Това означава, че всички средства от нея ще влязат директно в компанията. Това означава още и че потенциален провал ще бъде директно обвинение към централата в Киото и ще представлява сериозен удар по отдавна чаканото навлизане на компанията на пазара на мобилни игри.
До момента реакциите са предимно добри. Engadget писа, че играта разполага с добра графика, а Time я определи като проста, но пристрастяваща и я сравни с играта Super Mario, която познаваме от собствените конзоли на Nintendo.
През октомври главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук заяви, че повече от 20 млн. души са се абонирали за получаване на уведомление, когато Super Mario Run бъде пусната.
Nintendo стартира и рекламна кампания по телевизията и в други медийни канали, за да промотира играта.
През октомври президентът на Nintendo Тацуми Кимишима заяви в интервю, че играта ще се хареса както на децата, така и на възрастните.