Microsoft е договорила предоставянето на облачни услуги за автомобили, произведени от Nissan и Renault, докато автомобилните компании все повече се насочват към разработването на т. нар. "свързани" превозни средства, съобщава Bloomberg.
Microsoft ще създаде облачна инфраструктура за двата производителя на автомобили, която ще може да съхранява навигационни данни и да позволява на шофьорите да прогнозират потреблението на бензин и да следят колите си отдалече, заяви базираната в Редмънд, Вашингтон, компания в съобщение от понеделник.
Американската компания ще помогне на Renault и Nissan, които са под ръководството на главния изпълнителен директор Карлос Госн, да разработят потребителски интерфейси за собствените си брандове. Превозните средства с новите функции може да достигнат пазара още през 2018 г., като ще бъдат внедрени в над 20 модела две години по-късно.
Обвързването ще бъде „дългосрочен ангажимент“, заяви президентът на Microsoft International Жан-Филип Куртоа по телефона.
Партньорствата с технологични компании процъфтяват, докато производителите на автомобили изместват фокуса си към технологии за автономно управление и цифровизация. Миналата седмица алиансът Renault-Nissan заяви, че придобива френската софтуерна компания Sylpheo. През март General Motors договориха закупуването на производителя на софтуер за автономно управление Cruise Automation. Fiat Chrysler пък се обединиха с Google, за да разработят автономни миниванове, а BMW, Audi и Daimler купиха бизнеса с карти на Nokia, за да подобрят услугите си за местоположение – ключова функция на технологията за автономно управление.
„За да сме водещи в сферата, трябва да си партнираме с най-добрите технологични компании“, каза и Оги Редзик, ръководител на услугите по свързаността в Renault-Nissan по телефона.
Макар че Microsoft вече работи с производители на автомобили – включително има сделка за очила за добавена реалност за шоурумите на Volvo, това е първото дългосрочно партньорство от този вид, заяви Куртоа.