Nintendo Co. отложи пускането на ключов аксесоар за хитовата игра Pokemon Go, след като оповести по-голяма от очакваното тримесечна загуба на фона на слабото търсене на конзолите й Wii U и по-скъпата йена, пише Bloomberg.
За периода април-юни японската компания губи 24,5 млрд. йени (232 млн. долара). Това е около 8 пъти повече спрямо очакваните от анализаторите 3,4 млрд. йени.
Базираната в Киото компания запази прогнозата си за годишна печалба в размер на 35 млрд. йени, но по време на търговията в Германия акциите й поевтиняха с 10%. Малко след 11 часа българско време на борсата във Франкфурт спадът е ограничен до 6,9 на сто.
Несполучливите опити на Nintendo да намери нови купувачи за традиционните си конзоли и преносими игри бяха засенчени от успеха на Pokemon Go, пусната този месец от разработчиците, които отчасти притежава. Въпреки че компанията се опитва да преоткрие себе си в областта на мобилните игри, несигурността относно това колко точно ще спечели от хитовата игра доведе до рязък спад в цената на акциите на компанията от пускането на приложението.
Успоредно с тези трудности, разработчиците на играта обявиха точно преди публикуването на финансовия отчет, че аксесоарът Pokemon Go Plus за играта ще бъде пуснат в продажба през септември, а не тази седмица.
Миналата седмица Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities Co. изчисли, че аксесоарът Pokemon Go Plus ще донесе приходи за 45 млрд. йени и че ще подкрепи финансовия резултат на Nintendo с 8,2 млрд. йени през текущата финансова година.
Същевременно йената поскъпна спрямо долара, което доведе до спад на стойността на продажбите в чужбина. Nintendo, който получава повече от ¾ от приходите си зад граница, запази прогнозата си за курса на йената при 110 йени за долар и 125 йени за едно евро. Негативния ефект от по-високия курс обаче Nintendo оценява на 35 млрд. йени.
Текущата финансова година се явява най-големият тест за амбициите на дружеството до момента в областта на мобилните игри. След като устояваше на смартфоните с години, Nintendo планира да пусне пет заглавия до март 2017 г., включително две до края на тази година.
За разлика от предстоящите заглавия, Pokemon Go е разработена от базираната в Сан Франциско Niantic Inc., заедно с малко помощ от Nintendo. Въпреки че в един момент еуфорията около популярността на играта доведе до повече от двоен ръст на пазарната капитализация на Nintendo, след това цената на акциите навлезе в корекция, тъй като компанията попари очакванията, като посочи, че финансовият ефект ще бъде ограничен.
Близо 13% от продажбите на Pokemon Go трябва да постъпят в Nintendo, изчислява анализаторът от Macquarie Securities Дейвид Гибсън. Подробности за финансовия принос на играта ще има следващото тримесечие, когато компанията обяви резултати за периода след пускането на Pokemon Go.
Nintendo планира да пусне и нова конзола - NX – през март 2017 г., но не представи повече детайли за платформата.
Дружеството запази прогнозата за продажбите на своята конзола Wii U на ниво от 800 хил. бройки и за мобилния хедсет 3DS при 5 млн. бройки.
Иначе приходите от продажба на хардуер намаляват с 44% до 25,1 млрд. йени, докато приходите от продажба на софтуер за платформите са надолу с 22% до 34,9 млрд. йени.
Още за компанията можете да научите от видеото на Bloomberg
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria