Покемоните най-сетне се върнаха там, откъдето тръгнаха. Мобилното приложение Pokémon Go вече е налично за устройства с Android и iOS и в Япония - страната, която преди 20 години даде на света тези чудовища, предава Bloomberg.
Преди това приложението завладя играчите в САЩ, Австралия и някои страни в Европа. Стартът в Япония – две седмици, след като играта дебютира силно зад Океана, бе забавен през тази седмица поради неуточнени причини. Според мнозина анализатори забавянето е било свързано с проблеми, които е можело да възникнат заради свръхнатоварване на сървърите.
Играта предизвика истински феномен, добавяйки 20 млрд. долара към пазарната капитализация на Nintendo Co. Акциите на компанията днес поскъпват с 6,9 на сто на борсата в Токио.
За японските легиони от фенове на Pokemon чакането не беше никак лесно. Въпреки че страната е вторият най-доходоноснен пазар за приложенията за смартфони, японските геймъри трябваше да гледат безучастно как 35 други държави, включително Малта и Люксембург, стават виртуални игрища за ловците на виртуални чудовища по улиците и в парковете.
Компаниите, които стоят зад играта, се опитаха да успокоят своите чакащи фенове с послания за подкрепа, включително и една песен, написана от един от композиторите на Pokemon, призоваваща за тяхното търпение. Стартът на играта се случва няколко дни след началото на лятната ваканция на учениците в страната, която обикновено започва в края на юли.
„Всеки я чакаше", заяви Хидеки Ясуда, анализатор в Ace Research Institute. „Няма съмнение, че тя ще стане много популярна в Япония", допълва той.
Nintendo, която притежава дялове в Pokemon Co. и разработчика на играта Niantic Inc., стана свидетел на почти удвояване на пазарната си капитализация за седмиците от старта на играта в САЩ до четвъртък. Пазарната оценка на компанията вече е над 38 млрд. долара и надминава Tesla Motors Inc. и Sony Corp.
В рамките на само два часа след старта по метростанциите на Токио можеше да се видят десетки хора, които играят играта, предава Bloomberg.
„Видях новините в интернет преди два дни, но не можах да я изтегля“, казва Хироказу Кикучи, който със сина си е на посещение в столицата на страната. „Ще го играем по време на посещението си в Токио този уикенд", допълва той.
Пускането на приложението в сутрешните часове ще даде на мнозина шанса да пробват играта в обедната почивка. „След като видях бума в Ню Йорк, исках да я пробвам и да видя защо е тази истерия“, казва работещият в офис в центъра на Токио Кеита Накагава, докато се отправя на лов за покемони. Любопитството му се е засилило след скока в цената на акциите на Nintendo.
На фона на медийни публикации за пострадали играчи поради невнимание властите в Япония предупредиха геймърите за повишено внимание.
Книжата на японското поделение на McDonald’s - McDonald’s Holdings Co. (Japan), който започна да продава тематично свързани с покемоните храни, поскъпнаха с 9,1 на сто. Компанията потвърди, че е ексклузивен партньор за апликацията и ще превърне 2 500 свои ресторанта в т. Нар. ‘PokeStops’, а 400 други – в ‘PokeGyms’ в играта.
САЩ са най-големият пазар за приложения за смартфони през второто тримесечие по данни на App Annie. На второ място е Япония, а на трето е Китай, където достъпът до Play Store на Google е лимитиран. На четвърто място е Южна Корея. Засега не е ясно кога Pokemon Go ще бъде достъпен в последните две страни.
Вижте още в материала на Bloomberg TV Bulgaria: