Компанията за отдаване на коли под наем Hertz се надява новите ѝ споразумения с операторите за споделено пътуване Uber и Lyft да ѝ помогнат да изстиска още пари от по-старите си автомобили в САЩ, коментира CNBC.
Това е поредната сделка, която компаниите за споделено пътуване сключват или с производител на автомобили, или с рент-а-кар компания, докато Uber и Lyft търсят нови начини да привлекат шофьори зад волана, дори сред тези, които нямат собствени автомобили.
„Смятаме, че това споразумение до голяма степен допълва бизнеса ни с отдаване на коли под наем“, каза Джон Таг, президент и главен изпълнителен директор на Hertz Global Holdings.
Чрез тези сделки шофьорите на Uber и Lyft ще могат да наемат автомобили на Hertz за по-дълги периоди, например няколко седмици или месеци. Превозните средства ще бъдат 2-3 годишни модели, които компанията е изкарала от ежедневното си предлагане.
Досега Hertz обикновено продава тези автомобили, но сега вярва, че може да изкара пари и да развие нов поток от приходи, като ги отдава под наем на шофьори на Uber и Lyft.
“Бизнесът със споделени пътувания се разраства и смятаме, че това е един от начините, по които да бъдем част от растежа“, каза Таг за CNBC.
Миналата година Hertz стартира подобна пилотна програма с Lyft в Лас Вегас. С новата сделка рент-а-кар компанията ще разшири програмата в Денвър, Лос Анджелис и Сан Франциско.
Първоначално програмата Hertz/Uber ще бъде на разположение в Лос Анджелис. Hertz казва, че планира в крайна сметка да разшири и двете програми в цялата страна.
Операторите за споделено пътуване работят все по-тясно с производителите на автомобили и компаниите за отдаване на коли под наем, търсейки нови начини за увеличаване на броя на шофьорите си.