Български стартъп, наречен Tickey, разработва ново мобилно приложение, което ще позволи на хората, ползващи градски транспорт, да плащат за тази услуга посредством мобилните си телефони. Целта е спестяването на време от редене на опашки, необходимостта от кеш в наличност в конкретния момент и зареждане на картите за обществения транспорт всеки месец на гише. Това разкри Антон Сотиров, специалист онлайн плащания в Tickey, по време на конференцията Security In Digital Payments в София.
По думите му идеята е телефонът да се превърне и в навигатор на потребителя, показвайки му кой автобус да използва и по кое време ще пристигна той на конкретната спирка. Освен това приложението включва възможности за рейтинг и даването на обратна връзка, а като цяло проектът цели изграждането на интелигентна система за пътуване и профил на пътника.
Искаме самото плащане да е възможно най-удобно, посочи Сотиров, допълвайки, че идеята е приложението да работи в целия Европейски съюз, като в момента се водят преговори с редица европейски градове. Такива има и с повечето големи градове у нас, в които има градски транспорт.
Самото плащане за билета става с един клик на телефона, като единственото, което е необходимо, е предварително еднократно въвеждане на данни за потребителя и банковата му карта по подобие на начина, по който работят Uber и Airbnb.
“Целта е да се извършват малки по себестойност, но много на брой трансакции и изграждането на единна система за плащания в Европейския съюз“, коментира Сотиров. Самата връзка ще е защитена, така че на устройството да не се пазят уязвими данни. Контрольорът пък ще прави визуална проверка на билета, който ще разполага с различни знаци, фигуриращи и на хартиените билети. Те ще показват и времето на купуване на билета. Предвидени са и знаци, защитаващи от фалшификации.
Компанията вече е стартирала свой пилотен проект във Великобритания, където услугата е достъпна за пътуващите с фериботи в Корнуол. Идеята е те да могат бързо да купуват билети през мобилните си устройства посредством един клик.
Екипът на Tickey е от близо 10 души, разкри Сотиров за Investor.bg. По думите му компанията е финансирана от акселератора Eleven, но има и други частни инвестиции.
преди 8 години кво лошо има да палтиш за услуга която ползваш ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години @barnabas всички са доволни, значи - тия дето си плащат печелят удобство, а тия дето не плащат, ще се возят още повече на аванта. Дано само хората от TICKEY, не се сетят да сложат някоя защита срещу тая схема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Като се замисля, с това приложение ще ми е по-евтино, както споменах в комнтар 1. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Забравих да кажа, че пътувам всеки ден и сменям по 2 автобуса отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Те пък тия хора, сега какво са тръгнали да оптимизират процедурата?! В момента е идеална! Аз винаги си държда в горния ляв джоб на якето едни 20лв., билети не купувам, карти не зареждам - качвам се и си перкам, като се качи контрола - поглеждам ги пренебрежително и вадя 20-те лева от горния ляв джоб и им ги давам, което се случва веднъж на 7-8 месеца. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Идеално, сега вече като видя контрольор, който се задава към мен - с два клика купувам билет и всички е точно. Като не видя контрольор - не купувам билет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар