Uber има нужда да назначи поне 40-50 инженери в София през 2016 г. Това заяви в блиц интервю за Investor.bg генералният мениджър на компанията за България Димитър Радуков.
„Ако намерим повече подходящи кандидати обаче, броят им ще се увеличи. Единственото ограничение е свързано с това колко бързо ще намерим подходящите хора“, поясни Радуков.
Във вторник компанията обяви, че стартира кампания за набиране на софтуерни инженери за разширяване на своя център за разработка на софтуер, базиран в София. Инженерният център, отворил врати през 2015 г., е един от шестте центъра на Uber в света, които предоставят и създават дигитални услуги, използвани в над 360 града в 66 държави.
„Uber има инженерни центрове в САЩ, България, Холандия, Индия, Дания и Литва и наш приоритет в момента е да разширим този в София. Той е от глобално стратегическо значение заради качеството на ИТ инженерите у нас и това е причината да не търсим хора само от София. Освен билборд кампанията, стартирахме и специален сайт, чиято цел е да достигнем до максимален брой потенциални кандидати“, обясни Радуков.
В момента компанията има 25 служители, а няколко от кандидатите са на етап финални интервюта за назначаване. По думите на Радуков българското поделение се разширява бързо и това е причината да се стартира кампанията по набиране на ИТ инженери.
„Винаги има силна конкуренция за най-добрите инженери не само в София, но и в Сан Франциско и във всеки друг град по света с развита ИТ индустрия. Вярваме, че можем да привлечем най-добрите хора, тъй като предлагаме възможност за работа по върхови технологии и услуги, както и възнаграждение, което е над средното за ИТ сектора“, каза още мениджърът.
Uber вече инвестира в София, като отвори инженерния си център през 2015 г. „Това е разширение на нашата инвестиция и ще зависи от това колко хора можем да наемем“, коментира още Радуков.
Технологичният стартъп навлезе с услугата си UberХ в България на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване.
Припомняме, че в края на септември 2015 г. Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики".
ВАС се произнесе само процедурно относно незабавното изпълнение на решението на КЗК без да се произнася по съществото на спора. Съдът не е потвърдил, че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики".
Предстои ВАС да разгледа по същество жалбата на Uber срещу решението на КЗК. С други думи, ВАС все още не се е произнесъл дали Uber нарушава законите, или не.
На 5 октомври Радуков обяви, че услугата Uber Х е спряна временно в София. Компанията имаше около 40 хил. потребители.
В средата на ноември в студиото на Bloomberg TVBulgaria генералният мениджър на Uber за България заяви, че решението на КЗК за забрана на операциите на Uber в България нарушава европейската директива за електронни услуги, както и член 56 от договора за ЕС, който не позволява на една държава да ограничава услуги, които се предоставят от фирма от друга държава.