Следващата арена за битката на услугите за музикален стрийминг вече е известна – колата. Лидерът в сектора Spotify повлича крак и си осигури сигурно място в електрическите автомобили на Tesla.
В безпрецедентно досега сътрудничество музикалната услуга Spotify ще бъде на разположение за всички собственици на електрически коли от марката Tesla. Със скорошно обновяване на софтуера иначе платената премиум услуга на Spotify става директно интегрирана в системата за забавление на превозните средства на Tesla.
За интернет достъп ще се погрижи вграденият LTE модем на колата. За собствениците няма да има допълнителни разходи, поясни мениджърът на Spotify Джонатън Тарлтън. Досега Tesla е изкарала по улиците близо 100 хил. от своите лимузини Model S, а в момента тече пазарният старт на новия джип Model X.
При интеграцията на услугата си Spotify досега си е кооперирала с други автоконцерни като BMW, но не е и в такъв мащаб. Шведската компания се счита за пазарен лидер сред доставчиците на стрийминг, при които музиката се просвирва директно от мрежата. Според последни данни от лятото Spotify има около 75 млн. потребители, от които 20 млн. плащат пари като абонати.
Досега парньор на Tesla при стрийминга бе компанията Rdio. Той обаче бе напът да фалира и бе придобит от американския интернет радиоканал Pandora. В САЩ засега интеграцията на Spotify в Tesla няма да е налична, но ще се случи на по-късен етап.