За само три месеца американският технологичен концерн Apple спечели милиони клиенти, които плащат за музикалната стрийминг услуга на компанията. Главният изпълнителен директор Тим Кук обяви, че Apple Music е достигнала 6,5 млн. платени абонати, а 8,5 млн. души се възползват от безплатния тримесечен тестов период.
Apple пусна Apple Music на 30 юни и предложи на всички шанс в рамките на три месеца да тестват услугата напълно безплатно. След изтичането на този период потребителите плащат по 9,99 долара месечно за отделни абонаменти и 14,99 долара за семейства. През септември приключи пробният период на първите регистрирали се в платформата.
През август старши вицепрезидентът на Apple Еди Кю, който стои начело на пускането на Apple Music, обяви, че 11 млн. души се възползват от безплатния период. Това значи, че близо 60% от тези потребители са се съгласили да платят за услугата след приключването на пробния период.
Досега американската компания залагаше преди всичко на продажбата на музика за сваляне и едва в края на юни пусна новата си услуга, при която песните се слушат директно от мрежата. Пазарният старт бе очакван с голямо нетърпение, защото концернът има общо около 800 млн. клиенти. Apple се отказа от финансирана чрез реклами безплатна версия и вместо това пусна интернет радио.
Актуалният лидер на пазара Spotify от Швеция има по последни данни около 20 млн. платени абонати и общо 78 млн. потребители. Apple обаче е на почти едно ниво с френския си конкурент Deezer, който има 16 млн. активни потребители месечно и 6 млн. платени абонати по цял свят. От данните, които компанията подаде заради листването си на борсата, обаче стана ясно, че почти половината от тях не са месечно активни.
Napster и Rhapsody имат 3 млн. потребители, докато стрийминг услугата на Джей-Зи Tidal има 770 хил.
Свалянето на музика вече е част от миналото, както се случи с компактдисковете. Все още обаче приходите от стрийминг са малка част от бизнеса на музикалната индустрия в сравнение с приходите от CD и свалянията, но те растат бързо и са голямата надежда на страдащият от години заради спада на приходите бранш. Притежателите на авторски права започват да получават много повече пари от стрийминг услугите за музика – те вече са новата златна мина за тях.