Cie. Financiere Richemont планира да обедини своя моден онлайн магазин Net-A-Porter с уеб базираната италианска компания за дрехи Yoox чрез сделка, която ще създаде нов интернет гигант в сферата на пазаруването с годишни приходи от над 1,4 млрд. долара, пише Wall Street Journal.
Yoox Net-A-Porter Group ще събере в едно два от най-големите и добре познатите уебсайтове за луксозни дрехи и аксесоари - сега зараждащ се, но бързо развиващ се пазар.
Net-A-Porter, която е основана през 2000 г., продава стоки на висок клас марки - от дрехи на Jimmy Choo до дамско облекло на Balenciaga. Yoox пък управлява интернет сайтовете на луксозни брандове като Valentino и Armani, както и собствени онлайн магазини, в които предлага множество марки.
Сделката представлява обрат за Richemont. Базираната в Женева група се опитваше да изгради Net-A-Porter като самостоятелна фирма след като придоби по-голяма част от фирмата от основателя ѝ Натали Масне през 2010 г.
Освен това Richemont притежава и компанията за луксозни бижута Cartier, както и производителите на часовници Piaget и IWC. В предишни изявления групата обяви, че няма да продаде нито един от бизнесите си и предпочита да инвестира в проблемни линии продукти, отколкото да се отърве от тях.