Броят на потребителите на Shazam - мобилното приложение, разпознаващо музика, в България се е увеличил почти двойно за последните 12 месеца. Приложението е инсталирано 1,2 млн. пъти в страната и има 400 хил. активни потребители у нас. Това разкри по време на IAB Форум директорът на Shazam за Латинска Америка и Канада Джордж Партридж.
По думите му компанията, която вече е оценявана на 1 млрд. долара, очаква темпът на растеж в страната ни да се запази и през тази година.
“България е част от пазара в Източна Европа, който е особено вълнуващ за мен”, коментира гостът. По думите му 2014 г. е била ключова за компанията, която може да се похвали с 16 млрд. песни, открити от потребителите чрез нейното приложение.
“Растежът ни е феноменален. Започнахме като услуга за продаване на рингтонове, по-късно се оказахме едно от първите мобилни приложения в AppStore, а сега имаме 500 млн. потребители по света”, коментира Партридж пред българската аудитория.
Партридж разкри, че месечно Shazam има по 14 млн. нови потребители, а дневният брой потърсени през приложението песни достига 20 млн. в момента. Освен това Shazam се нарежда на 13-о място в списъка с най-популярните мобилни приложения в света.
Според него сега живеем във време, в което дигиталният свят се преплита все по-силно с реалния и приложения като Uber са ясно доказателство за това. Експертът смята, че рекламодателите по света задължително трябва да имат това предвид.
“Потребителите променят начина, по който потребяват съдържание в момента. Днес най-лошото нещо на света е да забравиш телефона си вкъщи”, коментира експертът.
Ето защо Shazam търси начин да достига до бизнеса и потребителите през различни канали. За целта тя предлага различни решения за компаниите, давайки им възможности за реклама. Един от последните ходове на компанията е интеграция на Shazam в iOS 8 и Siri, която се случи през септември 2014 г.
“Стратегията ни е да даваме възможност на потребителите да се свързват със света около тях. Затова Shazam е едно от приложенията, които ще откриете в Apple Watch”, допълва Партридж. Той припомни, че в момента потребителите прекарват по 30 часа месечно в използването на приложения, а телефонът се превръща в център на живота на потребителя, когато става дума за потребление на съдържание.
Плановете на Shazam отиват далеч отвъд музиката. По думите на Партридж през 2015 г. хората ще могат да сканират снимки, места и различни обекти, а самото приложение ще ги отвежда към сайтовете на въпросните брандове. Това пък ще даде по-големи възможности на марките за реклама през мобилни устройства.