Uber планира да инсталира паник бутон, който ще бъде включен в приложението, използвано от индийските ѝ потребители, пише CNBC.
Нововъведението ще позволи на клиента чрез натискане на бутона да уведоми местната полиция за възникването на извънредна ситуация, разкриват от компанията, предлагаща услуга за споделено пътуване.
Това е един от ходовете, които Uber предприема в името на сигурността след като жена заяви, че е била изнасилена от шофьор на компанията в Ню Делхи.
Предполагаемият инцидент от декември миналата година предизвика протести, а властите отговориха на случилото се като забраниха услугата. Около шест седмици по-късно Uber възобнови операциите си в Ню Делхи като услуга с нестопанска цел и подаде документи за лиценз като традиционна таксиметрова услуга.
В публикация в блога си компанията очерта своите усилия в посока безопасността на потребители и обясни, че клиентите ѝ няма да видят голям червен бутон, монтиран на автомобилите.
„Няма начин да се гарантира, че те ще бъдат пазени, така че да работят във всички автомобили в града“, посочват от фирмата. Вместо това потребителите ще открият „лесно достъпен паник бутон в приложението, който може да бъде активиран само с едно докосване на екрана“.
Uber твърди, че вече е започнала независими проверки на всички шофьори в Индия. Установено е, че срещу шофьора, за когото се твърди, че извършил изнасилването, има множество обвинения в криминални прояви.
Uber посочва, че създава и специален екип в страната, който има задачата да реагира в спешни ситуации. Освен това фирмата ще разшири функцията си за проследяване, така че потребителите по-лесно да могат да споделят детайли за пътуването и местоположението си в реално време с до петима приятели и членове на семейството си.