Подразделението за потребителска електроника на Samsung си постави висока цел със своята собствена платформа Tizen - тя да влезе в повече от половината от телевизорите на компанията през тази година, пише Wall Street Journal.
Samsung Electronics очаква да продаде 60 млн. телевизора през 2015 г., което е с 10% повече спрямо предходната година, посочва ръководителят на телевизионния бизнес на компанията Ким Хюн-сук. По-късно думите му бяха потвърдени и от говорителя на Samsung.
30 млн. от тези телевизори ще работят с Tizen, твърдят анализатори, позовавайки се на дългосрочната цел на фирмата да осигури интернет връзка през телевизорите си до 2017 г. Освен това тя цели да се превърне в алтернатива на доминиращата на пазара платформа Android на Google.
Samsung отказва да потвърди дали това е броят на телевизорите с Tizen, които очаква да продаде през 2015 г.
Ръководителите на компанията заявиха, че тя ще продължи да предлага продукти в различни ценови категории, въпреки че започва да предлага телевизори, свързващи се с интернет. Това означава, че платформата Tizen верояно ще бъде променена, така че да може да работи с различните модели телевизори.
При смартфоните обаче фокусът ще бъде по-скоро върху по-ниския клас продукти. По-рано този месец Samsung започна да продава телефон с Tizen, който струва под 100 долара. Той е на разположение на пазара в Индия, а излизането му се случи след редица неуспехи по пускането на устройството на други пазари - Япония, Франция и Русия.