Shazam Entertainment продължава да е сред мобилните приложения, които всички смятат за задължителни. То пази позициите си благодарение на способността си да познава песни само с едно докосване на екрана. През последните няколко години Shazam се нарежда в Топ 40 на мобилните приложения за iPhone, посочват от Apple.
От дебюта си през 2002 г. базираната в Лондон компания премина през няколко бизнес модела. През 2014 г. броят на потребителите, които всеки месец използват Shazam, достигна 100 млн. души. За сравнение през 2013 г. те бяха 70 млн. по данни на фирмата.
На 20-и януари компанията приключи нов кръг на финансиране, в рамките на който събра 30 млн. долара от инвеститори. Дяловото участие на новите инвеститори се равнява на малко под 3% от компанията, което оценява Shazam на близо 1 млрд. долара според изпълнителния председател Андрю Фишър. Той отказва да посочи кои са инвеститорите, но твърди, че преди не са инвестирали в компанията.
От Shazam твърдят, че фирмата все още е отговорна за една на всеки десет продажби на дигитални песни. Същевременно потребителите все повече се насочват към абонаментни музикални услуги като Spotify.
От своя страна компанията се опитва да отвърне на заплахите от страна на технологичните гиганти като Yahoo, Google и Amazon, които посягат към основната функция на Shazam – разпознаването на музика.
Главният изпълнителен директор на компанията Рич Райли твърди, че тя ще нарасне до 250 служители в цял свят. Най-скорошните резултати на компанията показват, че тя е загубила 5,8 млн. паунда (8,8 млн. долара) през втората половина на 2014 г.
През последните години Shazam реши да измести фокуса си от разпознаването на музика. През 2010 г. компанията започна да добавя телевизионни реклами в своята база данни. Приложението „слуша“ и разпознава реклами, предлагайки повече информация за продуктите или специалните предложения. Скоро хората ще могат да използват Shazam и за разпознаването на печатни реклами, продукти или магазини, благодарение на камерата на смартфона си или чрез безжични сензори.