Битката за китайските пътници стана още по-ожесточена, след като подкрепяното от Alibaba мобилно приложение за наемане на такси Kuaidi Dache събра около 600 млн. долара свеж капитал от японската телекомуникационна група SoftBank и от акционери, пише Financial Times.
Инвестицията на SoftBank в Kuaidi Dache заедно с Alibaba и Tiger Global Management е новият пример за поредицата от инвестиции, които тя прави. Миналия месец тя придоби дял за 250 млн. долара в GrabTaxi – мобилно приложение, подобно на Uber, но разработено в Югоизточна Азия. Компанията вложи и 210 млн. долара в индийското такси приложение Ola Cabs.
"Техните инвестиции и опит ще ни дадат възможност значително да разширим обсега си на пазара“, твърди Лу Чуануей, главен изпълнителен директор на Kuaidi Dache.
Главният изпълнителен директор на SoftBank Масайоши Сон обеща да инвестира в азиатския регион заради „интернет революцията“ там.
Китайските интернет гиганти Tencent, Alibaba и Baidu увеличават инвестициите си в подобни приложения в опит да разширят базата си от потребители, въпреки че регулаторите се опитват да защитят силно регулираната индустрия с таксиметрови услуги.
За интернет компаниите ползата не е само в по-големия брой клиенти на такситата. Те се надяват да насърчат използването на техните системи за онлайн плащания, които представляват един от най-доходоносните бизнеси в сферата на мобилните услуги.
Kuaidi Dache има 54,4% пазарен дял в Китай през третото тримесечие, докато Didi Dache, зад която стои Tencent, има 44,9%, посочват от компанията за проучвания Analysys International.
Миналата година американската компания Uber също влезе на пазара и през юли започна да предлага услугите си в Пекин, след като преди това стартира бизнес и в Шанхай, Гуанджоу и Шънджън. Миналия месец базираната в Пекин търсачка Baidu купи дял в Uber, оценен на 40 млрд. долара.