IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво може да научи Snapchat от азиатските си конкуренти?

Популярните приложения за изпращане на съобщения вече предлагат реклами, каквито Snapchat се готви да пусне

15:03 | 07.09.14 г.
<p>
	<em>Снимка: Snapchat Facebook page</em></p>

Снимка: Snapchat Facebook page

Snapchat подготвя нова функция, която включва реклами, но азиатските приложения за изпращане на съобщения като WeChat, Line и Kakao Talk, вече интегрират реклами в своите услуги, пише Wall Street Journal.

За този тип мобилни приложения откриването на начин за печелене на пари е предизвикателство, особено когато трябва да го направят без да пречат на хората да комуникират помежду си.

Въпреки че азиатските приложения вече печелят като предлагат мобилни игри на потребителите, те експериментират и с различни форми на реклама.

Миналия месец WeChat, популярно приложение за изпращане на съобщения, разработено от китайския интернет гигант Tencent Holdings, пусна нова услуга в континенталната част на Китай. Тя позволява на компаниите, използващи софтуера, да позиционират свои реклами в профилите на други компании. Така марка за часовници може да поставя свои реклами на профила на марка дрехи в WeChat. Самата реклама се вижда от хората, които следват марката дрехи в приложението.

Таксите, заплащани от рекламодателя, се поделят между Tencent и компаниите, на чиито профили излизат рекламите. Tencent, чието приложение WeChat има около 400 млн. активни потребители, е миноритарен акционер в Snapchat.

Други азиатски приложения позволяват на компаниите да изпращат рекламни съобщения. Line, което е разработка на японски филиал на корейската интернет фирма Naver, събира такси от компании, които си създават официални акаунти в приложението. Всеки месец фирмите могат да изпращат ограничен брой съобщения на своите последователи.

Kakao Talk, корейско приложение, разработено от местен старт-ъп, миноритарен дял, в който има Tencent, също предлага подобна услуга на компании, които създават собствени акаунти.

В Азия, където изпращането на стандартни текстови съобщения може да е доста скъпо, този тип приложения са основен инструмент за мобилна комуникация. Популярни приложения като WeChat и Line изпълняват част от функциите на Twitter и Facebook. Хората ги използват, за да си изпращат информация и снимки, докато бизнесът вижда в тях маркетингов инструмент.

WhatsApp, която Facebook придоби за 19 млрд. долара, все още не предлага реклами, а анализаторите смятат, че приходите на WhatsApp са много по-малки в сравнение с тези на азиатските приложения.

Очакваните приходи на WhatsApp за миналата година са 20 млн. долара, докато Line генерира повече от 500 млн. долара. Мобилните игри са най-големият източник на приходи на Line, но дигиталните стикери и месечните такси, внасяни от компаниите, също допринасят доста.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:04 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още