Някога сериозни конкуренти, сега Apple Inc. и International Business Machines Corp. (IBM) обявиха, че ще си сътрудничат в ерата на мобилните устройства. За тази цел двете компании сключиха споразумение за създаване на лесни за използване бизнес приложения и за продажбата на устройствата iPhone и iPad на големите корпоративни клиенти.
Сделката подчертава опитите на Apple да разшири продажбите на iPhone и iPad сред бизнеса по целия свят извън традиционната си потребителска база. IBM междувременно се надява, че популярността на Apple ще й помогнат да прекъсне негативната серия от осем поредни тримесечия на спад на приходите на годишна база, пише Wall Street Journal.
Главните изпълнителни директори на двете компании Тим Кук и Вирджиния Ромети отказват да коментират финансовите условия по сделката.
Преди 30 години едно подобно партньорство между двата концерна би било немислимо. Apple и IBM се считаха за врагове.
Bloomberg припомня рекламата, отпечатана от Apple през 1981, с която посреща IBM на пазара на персонални компютри, забавлявайки се със сравнително късното навлизане на компанията в този важен бизнес. В рекламната кампания със заглавие „1984" (намек за антиутопичния роман на британския писател Джордж Оруел, б. ред.) IBM се представяше като един вид „Big Brother", който иска да защити тогавашното статукво с цялата си мощ, докато в същото време компютърът Macintosh на Apple е символ на свободата.
Междувременно обаче двете компании се развиха значително. Въпреки че Apple все още произвежда своите компютри Mac, нейните мобилни устройства сега съставляват най-важната част от бизнеса ѝ. От своя страна IBM продаде своя PC бизнес през 2005 г. на Lenovo Group. Оттогава IBM се позиционира на пазара като доставчик на софтуер и компютърни услуги.
„През 1984 г. бяхме конкуренти. През 2014 г. според мен едва ли ще се намерят други две компании, които да се допълват по-добре“, казва Тим Кук в съвместно интервю с Ромети. „Това наистина е една епохална сделка“.
„Те могат да продадат много хардуер от Apple, и то не само телефони и таблети“, казва за Bloomberg Джефри Хамънд, анализатор на Forrester Research Inc. „Все още има много компании, в които фирмените компютри и лаптопи са сравнително стари. IBM сключи наистина голяма сделка“, добавя той.
Двете компании ще заложат за разработването на нови приложения за фирми на експертизата на IBM като консултант и на връзките на концерна с корпоративни клиенти. Тези апликации следва да се отличават преди всичко с лекотата си на използване, с което за известни продуктите на Apple.
Партньорството ще предложи на потребителите приложения за устройствата на Apple, които ще имат силата на суперкомпютърните анализи на IBM за мобилната работна сила, се казва в съвместно изявление. Целта е да се увеличи пазарният дял на Apple на пазара за мобилни устройства за бизнеса, като се предлагат специално подготвени приложения, сигурност и други услуги, които са част от основния бизнес на IBM.
„Това е само началото“, казва Ромети и цитира статистика, според която служителите използват своите фирмени смартфони най-вече за четене на имейли и за организиране на срещи. Според нея двете компании искат да покрият досега неизползваното поле на корпоративните приложения.
Както поясняват двата концерна, сега инженерите на Apple и IBM ще разработят над 100 приложения за различни браншове. През есента се очаква да са готови първите програми. Точно тогава се очаква и Apple да представи най-новата версия на мобилната си операционна система iOS 8.
Днес IBM е изправена пред клиенти, които все повече искат да съхраняват данни и софтуер в облачни мрежи, вместо на място, като по този начин за тях отпада нуждата да купуват сървъри и друго оборудване на IBM.
Затова компанията определя мобилния сектор като една от най-големите възможности за компанията, откакто Ромети пое директорския пост преди две години. Тя се опитва да промени концерна с услуги като анализ на данни, които ще му помогнат да увеличи приходите след осем поредни тримесечия на спад.
„Потенциалният финансов ефект за IBM ще зависи от продажбите на приложенията и дали потребителите ще ги оценят“, казва Дерил Плъмър, анализатор в Gartner Inc. „Спрямо приходите това ще е голям удар или провал“, каза Плъмър. „Зависи какво успят да комерсиализират“.


Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Русия предприема отчаяна мярка, за да се бори с украинските дронове
Лавров: ЕС се опитва да подкопае усилията на Тръмп, като атакува руски активи
Благомир Коцев: Бях изненадан, че ме определиха като потенциален кандидат за президент
ДАЗД за камерите в училищна тоалетна: Недопустимо е!