Популярното в Китай мобилно приложение за изпращане на съобщения WeChat бавно се превръща в рекламна платформа.
Тази седмица Tencent, компанията оператор на WeChat, обяви, че пуска нова услуга в континенталната част на Китай, където компаниите, които имат акаунти в WeChat могат да плащат такси, за да поставят реклами на официалните страници на други компании, които имат по повече от 100 000 последователи. Тези такси ще бъдат разделяни между Tencent и фирмите, чиито страници ще бъдат използвани, пише Wall Street Journal
Въпреки че основната функция на WeChat е изпращането на съобщения, тя предлага възможности за споделяне на снимки и много други функции. Подобно на индивидуалните потребители компаниите също могат да използват своите акаунти безплатно и да събират последователи, както се случва в Twitter. Новата рекламна услуга все още е в бета версия. Тя е последният опит на Tencent да спечели пари чрез WeChat, която има около 400 млн. активни потребители месечно. По-голямата част от тях са от Китай.
За популярни приложения за изпращане на съобщения като WeChat, WhatsApp и Line, големият въпрос е дали един ден ще станат големи рекламни платформи като Facebook и Google. Line, която е собственост на южнокорейската фирма Naver, събира месечни такси от компаниите, които имат официални регистрации. Тези фирми могат да изпращат промоционални съобщения до своите последователи. Южнокорейското популярно чат приложение Kakao също предлага подобна услуга.
Новата услуга на WeChat е малко по-различна. Рекламите не са представени като мигновени съобщения. Те се появяват в долната част на корпоративните страници. Рекламодателите могат да посочат до кои потребители искат да стигнат, посочвайки пола, възрастта, местоположение и дори личните им интереси, твърди Tencent. Базирайки се на тези условия, системата на Tencent ще се превърне във връзката между рекламодателите и потребителите като ще прецени на кои корпоративни страници е добре да бъдат позиционирани рекламите.
Все още е твърде рано да се каже дали новата услуга може да бъде успешна. За да се превърне в основен източник на приходи, трябва повече потребители да последват корпоративните страници.
Засега маркетинговите възможности чрез приложенията за изпращане на съобщения са ограничени, пише в доклад Томас Хюсън, анализатор от Forrester Research.
WeChat и сходните азиатски услуги все още се опитват да разберат как да интегрират рекламите в приложенията, които трябва да предлагат по-лична и необезпокоявана комуникация.
Рекламите са само един от начините, чрез които разработчиците на приложения се опитват да печелят. WeChat, Line и Kakao вече са интегрирали игри в своите услуги. В основата си тези игри са безплатни, но играчите могат да плащат за отделни виртуални добавки. Line и Kakao продават и виртуални стикери, които чат потребителите могат да си изпращат помежду си. Други приложения се опитват да интегрират и функции за онлайн пазаруване.
В дългосрочен план някои от тези приложения ще се превърнат в портали, които събират в едно игри, услуги, базирани на местоположението на потребителя, и възможности за пазаруване, пише Хюсън.
„Ако мислите че приложенията за изпращане за съобщения са просто безплатен начин за общуване, значи не виждате потенциала им“.