В днешно време популярността на хора, компании и организации се измерва по броя харесвания и последователи в социалните мрежи, пише MIT Technology Review. Именно това кара определен кръг от хора да измислят начини за манипулиране на цифрите, а това доста често минава през армия от бездействащи интернет потребители, чиято работа се изразява в изграждането на фалшива репутация за съответната публикация или профил в интернет.
Ново проучване осигурява свежа представа за черния пазар на фалшиви онлайн репутации, но и осветява начини за неговото обуздаване.
Феноменът е познат като “crowdturfing” и представлява комбинация от crowdsourcing (наемането на голям брой хора, които допринасят с малко за постигането на голяма цел) и astroturfing (фалшива подкрепа чрез коментари и ревюта например).
Терминът е измислен от екип изследователи от университета в Санта Барбара, оглавен от Бен Жао. Учените достигат до заключението, че 80% от тази активност в международен план, която се оценява на няколко милиона долара, се организира от два големи китайски сайта. Екипът на Жао е открил и няколко американски сайта, които издирват хора за такава дейност, сред които ShortTask, MinuteWorkers, MyEasyTask и Microworkers. Няколко от обявите за работа, публикувани в ShorTask например, издирват хора за следване на определен акаунт в Twitter, докато други търсят ентусиасти за харесване и коментиране на определено видео в YouTube.
В ново изследване Жао и неговият екип показват начини за идентифициране на феномена чрез специален софтуер. Той изучава използването на 35 характеристики във всеки интернет профил, сред които години и местоположение, за да разпознае платените потребители. Учените са изпробвали софтуера в китайската версия на Twitter, където успеваемостта му е била между 95 и 99%.
Жао не е единственият човек, който изследва crowdturfing явлението. По-рано през месеца друг екип, но този път от университета в Юта, публикува анализ на американския сайт Fiverr, който дава възможност на потребителите си да кажат какво са склонни да направят за пет долара.
Учените от Юта открили, че 9 от 10-те най-популярни обяви на потребители в Fiverr предлагат crowdturfing услуги – продажба на последователи в Twitter, интернет трафик, харесвания във Facebook и др. На първо място е акаунтът Crorkservice, който е изпълнил над 600 000 такива услуги, от което е спечелил поне 3 млн. долара, съобщават учените. От MIT Technology Review са потърсили Fiverr за коментар, но от компанията са отказали такъв.
Пазар за фалшиви последователи
В интернет е възможно да си купиш добра репутация за малко пари, но учени от Санта Барбара и Юта са решени да сложат край на това
12:42 | 13.07.14 г. 1Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Американските банки се отказват от алианс в подкрепа на зеления преход
-
Как излизането на хедж фондовете промени световните какаови пазари
-
Джорджа Мелони изненадващо вечеря с Тръмп, дни преди да посрещне Байдън в Рим
-
Къде са жените в сектора за производство на чипове?
-
Ще се обърне ли руското газово оръжие срещу Путин?
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Няколко страни се очертават като бъдещи властелини при редкоземните метали
-
Технологиите ще доведат до още по-бързи промени
-
Ще се обърне ли руското газово оръжие срещу Путин?
-
Защо Китай би подкопал глобалното корабоплаване?
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
Най-четени новини
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Ракета Sea Dragon, изстреляна от дрон, е свалила руски хеликоптер Ми-8
-
Лихвите по новите депозити на фирмите и домакинствата растат през ноември
-
Японски занаятчийски дънки печелят все повече международни почитатели
-
Полша е готова да помогне на Украйна, ако Словакия спре доставките на електроенергия
-
Защо ЕС отхвърли предложението за танц на китайските електромобили?
-
Маню Моравенов: Влизането в еврозоната ще премахне валутния риск за инвеститорите
-
Цената на електроенергията в Германия е била под нулата 468 часа миналата година
-
Словения повишава бюджетните си приходи с данък върху вторите жилища
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
Още от Софтуер виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Американските банки се отказват от алианс в подкрепа на зеления преход
-
Как излизането на хедж фондовете промени световните какаови пазари
-
Лъчезар Богданов: Дефицит „по конец“, но „на ръба“
-
Китай засилва подкрепата за иновациите и потреблението
-
S&P 500 и Nasdaq прекъснаха петдневната си губеща серия, но се понижиха за седмицата
-
Eксперт: 2025 г. ще бъде годината на IPO-тата на БФБ
1
преди 10 години Ще взема и аз да направа един сайт за ***, има много хора които имат нужда от "популярност" :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар