В днешно време популярността на хора, компании и организации се измерва по броя харесвания и последователи в социалните мрежи, пише MIT Technology Review. Именно това кара определен кръг от хора да измислят начини за манипулиране на цифрите, а това доста често минава през армия от бездействащи интернет потребители, чиято работа се изразява в изграждането на фалшива репутация за съответната публикация или профил в интернет.
Ново проучване осигурява свежа представа за черния пазар на фалшиви онлайн репутации, но и осветява начини за неговото обуздаване.
Феноменът е познат като “crowdturfing” и представлява комбинация от crowdsourcing (наемането на голям брой хора, които допринасят с малко за постигането на голяма цел) и astroturfing (фалшива подкрепа чрез коментари и ревюта например).
Терминът е измислен от екип изследователи от университета в Санта Барбара, оглавен от Бен Жао. Учените достигат до заключението, че 80% от тази активност в международен план, която се оценява на няколко милиона долара, се организира от два големи китайски сайта. Екипът на Жао е открил и няколко американски сайта, които издирват хора за такава дейност, сред които ShortTask, MinuteWorkers, MyEasyTask и Microworkers. Няколко от обявите за работа, публикувани в ShorTask например, издирват хора за следване на определен акаунт в Twitter, докато други търсят ентусиасти за харесване и коментиране на определено видео в YouTube.
В ново изследване Жао и неговият екип показват начини за идентифициране на феномена чрез специален софтуер. Той изучава използването на 35 характеристики във всеки интернет профил, сред които години и местоположение, за да разпознае платените потребители. Учените са изпробвали софтуера в китайската версия на Twitter, където успеваемостта му е била между 95 и 99%.
Жао не е единственият човек, който изследва crowdturfing явлението. По-рано през месеца друг екип, но този път от университета в Юта, публикува анализ на американския сайт Fiverr, който дава възможност на потребителите си да кажат какво са склонни да направят за пет долара.
Учените от Юта открили, че 9 от 10-те най-популярни обяви на потребители в Fiverr предлагат crowdturfing услуги – продажба на последователи в Twitter, интернет трафик, харесвания във Facebook и др. На първо място е акаунтът Crorkservice, който е изпълнил над 600 000 такива услуги, от което е спечелил поне 3 млн. долара, съобщават учените. От MIT Technology Review са потърсили Fiverr за коментар, но от компанията са отказали такъв.
Пазар за фалшиви последователи
В интернет е възможно да си купиш добра репутация за малко пари, но учени от Санта Барбара и Юта са решени да сложат край на това
12:42 | 13.07.14 г. 1![<p>
Снимка: <em>Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/2d4/c9b0bc01a1c983bbc590a5ff303792d4-0000175380-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Над 70% от британските родители биха сменили работата, ако им отнемат хоумофиса
-
Джо Байдън остава извън челната тройка на най-високоплатените държавни лидери
-
„Нямам доверие към никого“: Защо хората не гласуват?
-
Французин от ливански произход застава начело на най-голямата банка в Европа
-
Срив в рекламния портал на Amazon внесе смут в Prime Day
-
Цената на петрола остава почти без промяна в сряда*
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
Въпреки спрения износ цената на бензина в Русия достигна годишен пик
-
"Росатом" е "напред" в желанието си да построи следващата ядрена централа в Турция
-
Учени предлагат нова технология за електромобилни батерии за увеличаване на пробега
-
Защо инвестициите в ново производство се изместват към Източна Европа?
-
Африкански банки опитват да съживят строителството на най-големия енергиен проект в света
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Французин от ливански произход застава начело на най-голямата банка в Европа
-
Цената на петрола остава почти без промяна в сряда*
-
Упоритата инфлация в сектора на услугите оставя АЦБ на ръба на острието
-
Dow записа най-силната си сесия от над година
-
Общините не са готови да въведат новия модел на таксата за битови отпадъци
-
Коментарите на Пауъл помрачиха настроенията на основните борси в Европа
преди 10 години Ще взема и аз да направа един сайт за ***, има много хора които имат нужда от "популярност" :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар