Направата на мобилното приложение Yo отнема осем часа, а единственото нещо, което то прави, е да дава възможност на потребителите да изпращат думата „Йо“ на своите приятели. За мнозина това изглежда като шега, но за създателя му Ор Арбел е нещо наистина сериозно.
Арбел, който създава приложението преди три месеца, решава да напусне работата си и се мести на другия край на света – от родния си Израел в Сан Франциско, за да работи върху Yo на пълен работен ден. Той си отваря офис, наема служители и търси „стратегически партньори“. И да не забравяме – вече е събрал 1 млн. долара от инвеститори, пише Think Progress.
Прав ли е Арбел? Дали Yo, което той нарича „контекстно-базирана комуникация“, представлява бъдещето на съобщенията? Или инвеститорският интерес в Yo е безпогрешен знак, че се намираме в разгара на друг интернет балон?
Всъщност Yo е едно много простичко приложение. То позволява изпращането на известия на всеки друг, който също го е инсталирал. Всички тези съобщения обаче казват едно и също нещо: „Йо“. Арбел твърди, че „обикновено разбираш както означава „Йо“ на базата на това от кого го получаваш и по кое време“.
Според разработчика, щом човек започне да използва Yo, това повлиява на живота му. Той посочва, че голяма част от ревютата на Yo са нещо от сорта на: „Yo промени живота ми“.
Някои от тези ревюта са малко по-саркастични: „Освен, че означава проста и ефективна комуникация, Yo е и начин на живот“. Сред ревютата се забелязва и следното: „След като свалих Yo, всичките ми връзки с околните се подобриха, а косата ми порасна“.
Yo се появява в App Store тази година на 1-ви април, Деня на шегата. Първоначално софтуерът е отхвърлен от Apple, защото от компанията смятали, че приложението не е завършено. По-късно техническият евангелист Робърт Скобъл го нарича „най-тъпото, но най-завладяващо приложение някога“.
До този момент Yo е привлякло вниманието на повече от 50 000 потребители, които са изпратили повече от 4 млн. „Йо“- та. Приложението е особено популярно сред други стартиращи компании като Kickstarter и FourSquare. По думите на Арбел, щом влезе в офиса, Yo се разпространява вирусно.
Защо просто да не изпратите думата „Йо“ като използвате вече съществуващи приложения за обменяне на съобщение? Арбел твърди, с WhatsApp това отнема 11 команди. С Yo са нужни само две.
Сравнението с WhatsApp също може да говори за по-голямата стратегия на Арбел. През февруари Facebook придоби WhatsApp за 19 млрд. долара, въпреки че приходите на компанията са незначителни. Ако Арбел успее да направи от Yo в нещо по-голямо, равняващо се само на процент от стойността на WhatsАpp, той ще разполага със 190 млн. долара.
Някои анализатори смятат, че продажбата на WhatsApp и множеството венчър капиталисти, които търсят следващото голямо нещо на пазара, представляват новия технологичен балон. Хедж фонд мениджърът Дейвид Ейнхорд заяви пред Los Angeles наскоро, че вече сме „свидетели на втория технологичен балон за последните 15 години“.
При последния технологичен балон през 2000 г. индексът Nasdaq загуби почти 80 на сто от стойността си а Силициевата долина се сбогува с 200 000 работни места само за една нощ. През първото тримесечие на 2014 г. венчър капиталистите са инвестирали 9,5 млрд. долара в 951 американски компании – ниво, невиждано от предишния балон.
преди 10 години "Защо просто да не изпратите думата Йо като използвате вече съществуващи приложения за обменяне на съобщение? Арбел твърди, с WhatsApp това отнема 11 команди. С Yo са нужни само две."Следващото приложение за 1 млрд долара е:Изпращане на Yes или No с една команда. Регистрирах патент :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар