От зараждането на IT ерата до днес информационните технологии винаги са считани за сфера, в която място имат само специалистите. IT еволюцията на технологиите, на която сме свидетели през последните години, ги прави все по-достъпни и все по-лесни за интегриране в бизнеса. И ако до скоро се смяташе, че инвестициите в бизнес софтуер се правят основно от ИТ специалистите, то днес главна роля при взимането на решения за купуването на продукти от компании като SAP са мениджърите, управляващи конкретни бизнес процеси, като ръководители на HR, на маркетинг и др., т.е. отговорниците за вземането на стратегически решения в дадена компания.
В сърцето на т. нар. трета платформа е „облакът”. Чрез него се осигурява опростен достъп навсякъде и по всяко време до пълната функционалност на приложенията, с които сме свикнали да боравим ежедневно. Затова и не е никак случайно, че мотото на SAP гласи “Simplify everything, so we can do anything”. В него е събрана глобалната стратегия на компанията, насочена към опростяване на всички бизнес процеси така, че да се постигне всичко – по-големи пазарни дялове, нови пазарни ниши, значителни икономии от мащаба, по-висока ефективност и подобряване цялостната рентабилност на бизнес потребителите.
От всичко написано досега лесно може да си отговорим защо SAP реши да стане облачна компания, т.е. да предостави решенията си и в облака. „Нашата роля е да обясним на нашите клиенти, че облачните услуги водят до намаляването на съпътстващите разходи, до намаляване на оперативните разходи и много често до по-голяма надеждност и сигурност на информацията“, заяви Румяна Тренчева, изпълнителен директор на SAP България. Но това не е всичко – те по-скоро са инструмент за реализиране на нови бизнес решения и оптимизации на бизнес процеси, както и изключително гъвкав механизъм за намаляване времето необходимо за достигане на нова услуга до пазара. Облачната технология не изисква инвестиции в инфраструктура или обучен персонал, необходим да поддържа на технологичната инвестиция.
Изненадващото в текущия цикъл на иновациите в сравнение с предишния е именно темпото, с което се появяват ефектите от промените. Така например ние наблюдаваме почти едновременно пионерски иновации и постижения в контекста на изчислителните облаци и софтуерните услуги, т. нар. интернет на нещата, смартфони и интернет базирана търговия, или появата на интелигентни машини и роботи. И така - без преувеличение може да се твърди, че в много отношения живеем в златната ера на иновациите.
След няколко фалстарта в миналото, като имаме предвид най-вече спукването на дот-ком балона от края на 1990 г., ерата на интернет - базираните компютри и изчислителните облаци изглежда окончателно започна.
Облакът обещава достъп до почти неограничени изчислителни ресурси в интернет, при това на цена, която в абсолютно отношение, но и в сравнение с тези на конвенционалните решения, е доста ниска.
Това позволява на компаниите да се фокусират върху създаването на собствените си продуктови предложения и да оптимизират своите вътрешни процеси, без да изграждат своя собствена IT инфраструктура и да се налага да осигуряват необходимата експертиза за тази цел.
Точно на това се базира и предлагането на облачно базирани софтуерни приложения и услуги (Software-as-a-Service, SaaS).
В миналото, за да ползват софтуерно приложение, компаниите трябваше да го купят, а освен това и да инвестират в сървъри, съхранение и мрежови технологии. В допълнение, често се налагаше ангажирането на експерти и администратори, за да се конфигурира и управлява софтуерът. Всичко това обикновено е много ресурсоемко и отнема много време.
Т. нар. SaaS обаче води до съществено намаляване на сложността, тъй като инфраструктурата на софтуерните услуги се управлява от страна на самите доставчици. Освен това, тези услуги обикновено са конфигурирани гъвкаво, така че да е възможно най-бързото изпълнение и внедряване. А ясно изразените губещи от този тренд са доставчиците на традиционния хардуер.
преди 9 години Отн.:Облаци, митове и легендиМит No.1:Облакът предоставя опростен достъп навсякъде и по всяко време до пълна функционалност на приложениятаОблакът претоварва комуникационната мрежа с тавтологични комуникации и достъпът изобщо не е 'опростен'Мит No.2: днес главна роля при взимане на решения за купуване на продукти са мениджърите, управляващи бизнес процесиС други думи ИКТ решения се вземат от ИКТ тотално-неграмотни лица, които няма как да не 'оправят' нещата. И колко от тези 'мениджъри' са в състояние изобщо да формализират офлайн бизнес-процеси в годен за ползване вид?Мит No.3: облачните услуги водят до намаляване на съпътстващите разходи, до намаляване на оперативните разходи и до по-голяма надеждност и сигурност на информациятаНяма такъв случай в бизнеса някой да си е намалил разходите от непрекъснати и безмислени наеми и накрая нищо. А за 'надеждността' и 'сигурността на информацията' няма да коментираме-това е все едно да си повериш овцете за пазене на местната вълча глутница отговор Сигнализирай за неуместен коментар