„Иновациите навлизат в живота ни с шеметна скорост. Виждаме го и в банковия сектор. Бяха нужни осем години за достигане на онлайн банкирането до 40 000 потребители в България, докато мобилното приложение стигна до същия брой потребители четири пъти по-бързо, или само за две години.“ Това заяви Цветанка Минева, директор Банкиране на дребно и член на управителния съвет на УниКредит Булбанк при откриването на националния конкурс за мобилни и уеб приложения за банкови услуги UniCredit App Challenge 2.0.
Над три четвърти от комуникацията между банката и клиентите се случва извън традиционните филиали, въпреки че тяхната роля остава изключително важна, посочи още Минчева. 7% от контакта с клиентите на банката става по телефона, 10% чрез уеб страницата, 21% във филиалите, 28% на банкоматите и 34% от контактите са през мобилно или онлайн банкиране.
„Начинът на правене на бизнес в банковия сектор се промени много в последните години. Ще сме свидетели на още много промени. Единствената възможност да бъдем лидери и през следващите 50 години е да инвестираме в иновации, чрез които да сме по-близо до клиентите ни“, каза главният изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян, цитиран от пресцентъра на банката.
Мобилните телефони са универсалното устройство, в което ще влезе не само портфейлът ни, но и картите ни за идентификация и т.н., смята генералният директор на HP Ираван Хира, който беше специален гост и лектор на събитието. „Работи се върху технологии, които да позволят телефоните безопасно да се самоунищожават физически, в случай че ги загубим или ни ги откраднат например... Гугъл и Apple са живи, защото са платформи, които са максимално отворени към хора като вас, които да ги подобряват и така да допринасят за развитието на света“, обърна се към присъстващите Хира.