Line има 175 млн. активни потребители месечно в световен мащаб, посочват анализаторите от BNP Paribas. От своя страна WhatsApp има 465 млн. потребители, а WeChat, която е собственост на китайската интернет компания Tencent Holdings, твърди, че има 355 млн. Но WeChat все още е до голяма степен китайски феномен, докато Line твърди, че 85% от потребителите ѝ са извън Япония. Най-голяма част от тях се намират в Тайланд, Тайван и Индонезия.
Това, което отделя Line от нейните конкуренти досега, е това, че успява да печели по-добре. Миналата година в своята втора пълна година на съществуване, компанията генерира продажби на стойност 51,8 млрд. йени (505,8 млн. долара). За сравнение продажбите на WhatsApp бяха 20 млн. долара.
Докато основателите на WhatsApp твърдят, че искат да запазят платформата чиста от реклами, игри и други подобни „трикове“, Line изкарва пари, предлагайки широк спектър от услуги. Около 60% от приходите на компанията идват от продажбата на различни предмети в игрите за мобилни телефони, а 20 на сто идват от продажбата на стикери.
В Япония в магазините могат да се намерят плюшени версии на героите на Line, както и брандирани чаши за кафе, преносими компютри и други стоки. Компанията планира да започне работа с външни художници, които да рисуват стикери и да печелят част от приходите от продажбата на творенията си. Предстои пускането и на нова услуга към Line, която ще е насочена към музикалния стрийминг.
В допълнение различни компании използват Line за маркетингови промоции чрез т.нар. „официални акаунти“, които им позволяват да комуникират с феновете срещу такса.
Според някои анализатори по-широкият подход на Line, както и на WeChat и KakaoTalk, могат да помогнат на компаниите да изградят по-голям бизнес от този с приложенията. Ако пазарът на приложенията, фокусирани върху изпращането на съобщения, продължи да нараства, приходите на Line могат да се увеличат до 7,5 млрд. долара до 2017 г.
САЩ ще бъде голям тест за компанията и способността ѝ да се приспособява към нова среда. Редица анализатори твърдят, че американските потребители предпочитат функционалността и не искат да се разсейват с много допълнения, в това число и с игри.
От Line заявиха, че това е изключително важен пазар за тях, но също така е свързан и с множество трудности. Компанията обаче не бърза.