IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Игри на влияние

Google замени класическото лобиране със сенчесто финансиране на академични структури, които да защитават каузите на компанията

18:07 | 27.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимки: Ройтерс</em></p>

Снимки: Ройтерс

Конференциите в GMU

Google среща сериозен съюзник в лицето на Центъра по правни и икономически науки на университета “Джордж Мейсън”. Центърът е сред академичните програми в университети като Харвард и Станфорд, които неведнъж са се възползвали от щедростта на Google. В последните няколко години, ориентираният към защитаването на свободата на пазара правен център, получава редовни годишни дарения от компанията. През миналата година центърът е получил 350 000 долара от Google.

Връзката на Google с центъра помага на компанията и през лятото на 2011 г., когато в публичното пространство се появява спекулация за предстоящо антитръстово разследване, което FTC готви на технологичния гигант. Конкурентите на компанията, в това число Microsoft и Yelp, агресивно вадят аргументи, че Google експлоатира доминацията си в бизнеса с интернет търсачки.

На 16 юни 2011 г. се провежда първата от общо трите академични конференции в правния факултет на GMU. Всички те фокусират дискусията около конкуренцията сред платформите за намиране на информация в световната мрежа. Първата среща се случва само осем дни преди компанията да получи официално съобщение, че е в процес на разследване от FTC.

Google е обявена като един от спонсорите на еднодневния форум, а част от независимите посетители на събитието остават изненадани от броя на говорителите, които изразяват скептична позиция относно нуждата от антимонополно разследване срещу Google.

Учебното заведение и представители на Google работят за организирането на втора академична конференция, като този път обвързаността на компанията не е публично оповестена. Въпреки това Google затрупва организаторите с предложения за говорители и гости на конференцията.

На третата сесия, провела се на 16 май 2012 г., присъства силен контингент от икономисти на FTC и юристи. Про-Google изказванията отново доминират, което отблъсква някои участници в дискусията.

От Google отказват да коментират трите конференции пред The Washington Post.

През януари 2013 г., след година и половина, разследването на Федералната търговска комисия е прекратено. От компанията се съгласяват да осигурят по-голям достъп на конкуренцията до патентите си, както и да улеснят рекламодателите в използването на други рекламни платформи.

По случая с промотирането на собствените си продукти, които се появяват по-нагоре в резултатите при търсене обаче, Google е оправдана и FTC не предприема никакви мерки, заявявайки, че липсват доказателства, че политиката на компанията вреди на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още