Почти 7% ръст през 2014 г. очакват да реализира пазарът на решения за бизнес анализ и прогнози (Business Analytics) в световен мащаб изследователите от Gartner. Според тях пазарът на Business Analytics ще бъде един от най-бързо развиващите се в сферата на информационните технологии въпреки забавеното глобално икономическо развитие.
Все повече организации от финансовия сектор прилагат решения за бизнес анализ и прогнози, за да опознават клиентите си и изграждат лоялност, съобщиха от ScaleFocus, партньор на IBM.
Под Business Analytics се разбират софтуерни решения за анализиране и прогнозиране на процесите в една организация въз основа на натрупаните от дейността ѝ данни. Те извличат максимална стойност от информацията, като я систематизират по определени ключови показатели за ефективност. Тези системи извличат от данните повтарящите се модели и причинно-следствени връзки.
Системите за бизнес анализи и прогнози имат две основни направления.
Първото направление са приложенията за бизнес анализ и отчетност (Business Intelligence). Те обработват огромно количество информация за рекордно кратко време и съдействат за вземането на правилни управленски решения.
Второто направление е прогнозният статистически анализ (Predictive Analytics). Той предвижда изхода от прилагането на едно управленско решение, прогнозира вероятния резултат от една кампания или пускането на нов продукт.
„Business Intelligence и Predictive Analytics досега се прилагаха по-често поотделно. Все повече организации във финансовата сфера обаче осъзнават значението им и ги прилагат интегрирано”, отбелязват от ScaleFocus.