Страдащият от слабото IT търсене конкурент на SAP Oracle все още не може да покаже никакви убедителни доказателства за обявения от него обрат. Въпреки че производителят на софтуер съобщи във вторник, че през предходното тримесечие отчита увеличение в продажбите и печалбата, резултатите са значително под очакванията на анализаторите. Акциите загубиха в следборсовата сесия около четири процента от стойността си, предава Ройтерс.
Като цяло продажбите на Oracle през третото тримесечие са скочили с четири процента до 9,31 милиарда долара. Нетната печалба е нараснала с два процента до 2,56 милиарда долара.
На компанията не помогна и фактът, че главният финансов директор Сафра Катц обяви очаквания за финансовите резултати за текущото четвърто тримесечие в съответствие с пазарните нагласи. Тя очаква увеличение на приходите от продажби с между 3 до 7 на сто до чисти 11,3 до 11,7 млрд. долара и печалба на акция в диапазона 92 - 99 цента, каза Катц в конферентен разговор с анализатори. Тяхната консенсусна оценка засега е за приходи в размер на 11,5 милиарда долара и печалба на акция от около 96 цента.
По-специално обещаващите сегменти не успяха да убедят инвеститорите с резултатите си. Така например постъпленията от приходи от нов софтуер и интернет абонаменти нарастват през третото тримесечие в сравнение със същия период на предходната година със само четири процента, докато Oracle очакваше ръст от 2-12 процента. Тези области са от голямо значение, тъй като продажбата на нови програми често е свързана с дългосрочни договори и с много изгодни контракти за поддръжка.
Затова и експертите от индустрията бяха слабо впечатлени от резултатите. „Все още има много работа за вършене, ако те искат да „продадат“ резултатите си като обрат в бизнеса," казва Дан Айвс от FBR. "Те трябва да предложат доста повече на инвеститорите си“.