Японският технологичен концерн Sony Corp. ще започне да изпробва услуга за интернет базирана платена телевизия в САЩ през тази година, предаде Bloomberg.
Продуктът, наречен One Sony, ще улесни възможността потребителите да превключват между конвенционални програми и такива, които се разпространяват в мрежата, обясниха от фирмата. Ще бъде тествана и стрийминг услуга за PlayStation, смартфоните и телевизорите, които произвежда японската фирма.
Пускането на телевизионна услуга може да постави Sony в конкуренция със съществуващи кабелни и сателитни доставчици като Comcast Corp. и DirecTV. Една от пречките, които забавиха Intel Corp., разработила подобна уеб-базирана технология, бе цената на съдържанието.
Според информирани източници Sony вече е провела разговори с медийни компании, включително CBS Corp., NBC Universal, Fox Networks и собствените си филмови и телевизионни студиа за правата за излъчване на съдържание.
Новата услуга ще включва персонализирани менюта за отделните членове на семейството, препоръки за различните потребители и възможност те да започнат да гледат дадено предаване на едно устройство, като например конзолата PlayStation, и да продължат на друго, като например iPad.
Фирмата ще разчита на базата си от над 70 млн. уеб-базирани Sony устройства, която вече съществува в САЩ, включително 25 млн. PlayStation 3 устройства. Услугата ще започне именно от тези устройства, които са най-използваните за гледане на Netflix.
Игровата услуга, наречена PlayStation Now, ще предлага опция за абонамент и наемане на заглавия.